היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת בת

עבודה מס' 071232

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הסיבות, האילוצים והמניעים לבניית חברה בת?

6,164 מילים ,15 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

המחקר בדק חברות מסוג חברה בת. מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את הסיבות השונות העומדות מאחורי החלטתה של חברה קיימת לפצל את ההון שלה ולבנות חברה בת, אשר נבחנו הסיבות והאילוצים ואף את המניעים של חברה אם המאלצים כל חברה שהיא לקחת החלטה על הצורך לקיימה של חברה אחרת נוספת, שבעצם היא חברה בת.
spin-off היא סוג של פעולה תאגידית שבה חברה אם "מפצלת" סעיף כעסק נפרד שנקרא "חברה בת". בהמשך חברה זו הופכת לעסק עצמאי, חברה חדשה זו עדיין שייכת לאותם בעלי מניות של החברה האם, חברה אם זו שמחזיקה חברה אחרת ב-50% אחוזים ומעלה מהבעלות.
מבחינה עסקית ומשפטית, חברה בת היא אישיות משפטית עצמאית. מבחינה חשבונאית, חברה אם חייבת לכלול בדוחותיה הכספיים המאוחדים גם את הדו"חות של חברות הבת שלה, אלא אם כן אין צורך, לפי קריטריונים מוגדרים, בהצגה מאוחדת
גישת המחקר בעבודה שנבחרה למחקר זה היא גישת המחקר האיכותני. במחקר זה נסתמך על ניתוח תוכן בנושא פיצול חברות ו Spin-Off.
לפי ניתוח הספרות המחקרית שנעשה עד כה בנושא, עלה כי ישנם מספר סיבות העומדות מאחורי הקמתה של חברות בת, האחת היא הרצון לצמצם סיכונים שונים ובתוך כך רצונם של בעלי החברה להבטיח את עצמם מפני חובות או הפסדים. בנוסף מספר רב של חברות בוחר שיטה זו במטרה להרמת מינוף ההון, כאשר חברה אינה מקבילת הצעות טובות מחברות אחרות למוצרים שלהם או מההון הפרטי.
בעיקר ישנם מספר סיבות העומדות מאחורי הקמתה של חברה בת, אשר לחברה בת הוא השיטה העיקרית של חברות רב לאומית להתרחב, החברות מפתחות אסטרטגיה בין לאומית כדי להרוויח מיכולות המפתח שלהן, והקמת חברה בת בבעלות מלאה או חלקית של החברה האם בכל אזור התפשטות של החברה הוא פתרון יעיל כדי להכשיר זכיינים ולפקח עליהם (פיגנבאום, 2008).

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
-חברה אם
-חברה רב לאומית
3.1 טיב הקשר בין חברה אם וחברה בת
3.2 חוק המיזוגים והפיצולים
3.3 איך עושים פיצול זה
3.4 מבנה ההון של חברה בת
3.5 מודלים לחברות בת
4. תיאור המחקר
5. סיבות אילוצים מחייבים חברה האם לפצל
5.1 הקמת חברה בת, התרחבות או תחרות?
6.2.מפט על הקמת חברה בת בישראל
7. המלצות כלליות ויישומיות
8. מגבלות המחקר
9. סיכום ומסקנות
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חברה בת היא חברה בבעלות מלאה של חברה אם שהחליטה להתרחב למדינה זרה. בנוסף ניתן הקמת חברה בת בבעלות עצמית, Spin-Off יכולה להתבצע דרך או הקמת מפעל חדש או ברכישה מלאה לחברה קיימת. שיטה זו מאפשרת לפירמה לשמור על היתרון התחרותי והיא דרך התרחבות מועדפת (פיגנבאום, 2008)
חברה בת היא חברה בבעלות מלאה של חברה אם שהחליטה להתרחב למדינה זרה. בנוסף ניתן הקמת חברה בת בבעלות עצמית, Spin-Off יכולה להתבצע דרך או הקמת מפעל חדש או ברכישה מלאה לחברה קיימת. שיטה זו מאפשרת לפירמה לשמור על היתרון התחרותי והיא דרך התרחבות מועדפת (פיגנבאום, 2008)

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת בת", סמינריון אודות "חברת בת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.