היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב עולים מחבר העמים בצבא

עבודה מס' 071026

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם תנאי ההגירה וקשיי ההתאקלמות של בני נוער עולי חבר העמים השפיעו על השירות הצבאי ועל תהליך ההטמעות בחברה הישראלית בעקבות השירות הצבאי?

5,950 מילים ,22 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מתחילת שנות התשעים של המאה העשרים עלו לישראל למעלה ממיליון מתוך 1.5 מיליון היהודים שחיו בברית המועצות. העולים היו צעירים ומשכילים יחסית בממוצע, אבל רבים מהם לא ידעו עברית ואנגלית, ורבים, בייחוד בשנים הראשונות של העלייה, הגיעו ארצה חסרי אמצעים. מטבע הדברים לא היו להם קשרים חברתיים בישראל. גם המצב בישראל בתקופת העלייה הציב קשיים בקליטתם המוצלחת של העולים: מדיניות הגבלת הגידול של המגזר הציבורי אילצה רבים מהעולים המשכילים לעבוד שלא במקצועם, ועליית מחירי הדיור הרחיקה מאוד את האפשרות להגיע למגורים בבעלותם. על קשיים אלה נוספו בעיות ההשתלבות של ילדי העולים במערכת החינוך, בעיות בריאות ורווחה (בייחוד של העולים המבוגרים), בעיות ספציפיות של עולים שלא הוגדרו כיהודים על-פי ההלכה ועוד.
יותר משני עשורים עברו מאז תחילת העלייה הגדולה, ובעקבותיה חלו שינויים אחדים במצב. ניתוח השינויים בתחומי חיים שונים של עולי ברית המועצות לשעבר מתחילת שנות התשעים ועד עתה וניתוח הגורמים לשינויים אלה - על בסיס מחקרים ותיאוריות של חוקרים שונים - הם המטרות העיקריות של העבודה הנוכחית. בשני העשורים האחרונים פורסמו לא מעט מחקרים שיוחדו לעלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר ולקליטתה בישראל. ואולם, רובם הוקדשו לנושאים ספציפיים כגון לימודים, תעסוקה, דיור, השתלבות חברתית או לנקודת זמן מסוימת. במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לתת תמונה עדכנית של השתלבות העולים במסגרת הצבאית בישראל מתחילת שנות התשעים עד השנים האחרונות תוך התייחסות להיבטים דמוגרפיים, לרכישת מיומנויות חיוניות לצורך השתלבות בחברה בישראל, להשכלה, לתעסוקה, למצב כלכלי, ולתרבות זרה.
שיטת המחקר בה נעשה שימוש הינו מחקר עיוני. מחקר עיוני הינו מחקר המתבסס על מאמרים עיוניים או על כתבים ספרותיים, ששאלת המחקר שלהם בודקת השערת מחקר או מעלה סוגיה מחקרית. במרכז עבודת מחקר עיונית עומדת סקירת ספרות מורחבת. מטרת סקירת הספרות במחקר העיוני היא לספק את הרקע המדעי או התיאורטי על הסוגיה הנדונה ולכוון לטענה המרכזית של המחקר. ייחודה של סקירת הספרות במחקר עיוני הוא שהיא משתמשת גם כדי להוכיח את הטענה הנדונה בעבודה או לשכנע בצדקתה מבלי שנאספים נתונים נוספים.
מחקר זה יעסוק בחקר השתלבות בני נוער עולים מחבר העמים במסגרת הצבאית תוך התייחסות לקשיים שמלווים תהליך זה בהיבטים כלכליים, חברתיים ותרבותיים ע"י סיקור וניתוח מחקרים קודמים בנושא, בחינת תופעות ומקרים דומים וכן גיבוש ממצאים מתוך החומר התיאורטי הרב שנאסף על נושא מחקר זה. לפיכך בחלק הראשון של המחקר אציג את העליה של חבר העמים משנות ה-90 על מאפייניה השונים, אבחן כיצד בני הנוער של מהגרים אלה השתלבו בחברה הישראלית החל מעלייתם בשנות ה-90 ועד כיום וכן אבחן כיצד קשיים אלה משפיעים למעשה על השתלבות בני נוער אלה בצבא הגנה לישראל.
בחלקו השני של המחקר אציג דיון הבוחן את נושא המחקר מזוויות חוקרים שונות, אציג את מסקנות המחקר אשר עלו מתוך ניתוח הסקירה הספרותית וכן את המקורות בהם נעשה שימוש לצורך מחקר זה. לאור הדברים הנ"ל, שאלת המחקר אשר הובילה אותי במחקר זה הינה: האם תנאי ההגירה וקשיי ההתאקלמות של בני נוער עולי חבר העמים השפיעו על השירות הצבאי ועל תהליך ההטמעות בחברה הישראלית בעקבות השירות הצבאי?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגירת בני נוער מחבר העמים- רקע ומאפיינים
2.2 קשיי הגירת בני נוער בהיבטים שונים
2.2.1 קשיים בחינוך ובהשכלה
2.2.2 קשיים חברתיים
2.2.3 קשיים תרבותיים
2.3 השתלבות בני נוער מחבר העמים במערכת הצבאית בישראל לאור קשיי ההגירה
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רבבות בני-אדם חוצים מדי שנה בשנה גבולות של מדינות אחרות לפרק זמן בלתי מוגדר מראש לשם שיפור רמת החיים, איחוד משפחות, חיפוש מקלט מדיני או חזרה למולדת היסטורית. בזכות פיתוח אמצעי התעבורה, המעבר הפיזי נעשה מהיר וקל למדי. ואולם, המהגר אינו יכול להביא עמו למדינה החדשה את שפתו, את תרבותו, את מעמדו החברתי או את רמת החיים שלו. לכן, לאחר המעבר הפיזי, המהגר ניצב מול הצורך הדחוף להסתגל לחברה החדשה (סיקרון ולשם, 1998).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב עולים מחבר העמים בצבא", סמינריון אודות "שילוב עולים מחבר העמים בצבא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.