היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכירות או רכישת דירה - קבלת החלטות על סמך גורמים כלליים ופסיכולוגיים

עבודה מס' 070980

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים גורמים כלכליים ופסיכולוגיים על אופן קבלת החלטות אם לרכוש או להשכיר דירת מגורים בישראל?

6,724 מילים ,21 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בקבלת החלטות בקרב צרכנים האם לגור בבית שרכשו, להשכיר דירה או לגור בבית הורים. מזה כמה שנים, עשרות אלפי משפחות בשנה, אלו שרוכשים דירות ראשונות אלו שמשכירים דירות ואלו שגרים בבית הוריהם עדיין, מתחבטים בשאלה שעלולה לעלות כסף רב ותסכול - האם לקנות דירה בעת הזאת? זאת בהתייחס למציאות בה שוק הנדל"ן מציג מחירים גבוהים עד כדי לא הגיוניים, במונחים של מס' המשכורות הנדרשות לרכישת דירה (כ-130 משכורות). לפיכך, המחקר הנוכחי בא לענות על שאלת החקר הבאה: כיצד משפיעים גורמים כלכליים ופסיכולוגיים על אופן קבלת החלטות אם לרכוש או להשכיר דירת מגורים בישראל?
השערות המחקר:
ימצא כי גורמים פסיכולוגיים יהיו בקשר חיובי עם קבלת החלטה על רכישת דירה
ימצא כי גורמים כלכליים יהיו בקשר שלילי עם קבלת החלטה על רכישת דירה
ימצאו הבדלי כוונת רכישת דירה בין נשואים ורווקים כאשר בקרב נשואים תמצא כוונת רכישת דירה באופן חזק יותר מאשר בקרב רווקים.
ימצאו הבדלי כוונת רכישת דירה בין בעלי השכלה תיכונית ובין בעלי תואר ראשון כאשר בקרב בעלי תואר ראשון תמצא כוונת רכישת דירה באופן חזק יותר מאשר בקרב בעלי השכלה תיכונית.

לשם מענה על שאלת חקר זו והשערותיה, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר מציג היבטים שונים של קבלת החלטות בקרב הפרט בדגש על אפקט המשיכה, הפשרה והעיגון. בנוסף עוסקת הסקירה בהיבטים כלכליים של קבלת החלטות תוך בחינת הסוגיה בהקשר לרכיה או השכרת דירה בישראל. בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום בתחום הדור בישראל. היכרותי הרבה עם זוגות רבים שמתחבטים בשאלה האם לקנות דירה בסכום שיתקשו לעמוד בו לאורך זמן, האם להשכיר דירה ו'לבזבז' כספים רבים לטובת המשכיר או האם להשאר בבית ההורים ולהמשיך לחסוך להגשמת החלום לדירה בעתיד הרחוק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 קבלת החלטות
2.2 אפקט הפשרה
2.3 אפקט המשיכה
2.4 אפקט העיגון
2.5 קבלת החלטות כלכליות
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת דגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור מאפייני הדיור
4.2.1 מגורים כיום
4.2.2 רכישת דירה בעבר
4.2.3 רכישות ב-3 שנים האחרונות
4.3 יצירת משתנים חדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
3.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג "קבלת החלטות" מוגדר על ידי קניאל (2010) כ"אסטרטגיה (תוכנית) לפתרון בעיות / משימות / מטרות עם רצף פעולות ברור, החל בבניית מסד נתונים לפני הגדרת הבעיה ועד פתרון הבעיה והפקת הלקחים". קניאל טוען כי מושגים כגון "בעיה" "משימה" ו"מטרה" מתחלפים בהתאם להקשר שבו שלבי קבלת ההחלטות מופעלים. המשותף למושגים אלה הוא מצב היוצר קושי אשר הפתרון לו אינו ברור ויש לגלות כיצד להשיג את המטרה או לפתור את הבעיה.
קבלת החלטות, היא בחירה בדרך פעולה אחת מתוך מספר דרכים אלטרנטיביות. זהו תהליך שמקורו בהתהוותה של בעיה והתמודדות עמה תוך עירובם של דעות, פריטים, מאורעות ושיקולים. כל החלטה, צריכה להיות מכוונת להשמת מטרה מסוימת אשר תוליך לבצוע פעולה.
היכולת לקבל החלטות היא תנאי חשוב לקיום ולהישרדות של האדם ולקידום רווחתו הפיזית, החברתית והתרבותית (קניאל, 2010).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכירות או רכישת דירה - קבלת החלטות על סמך גורמים כלליים ופסיכולוגיים", סמינריון אודות "שכירות או רכישת דירה - קבלת החלטות על סמך גורמים כלליים ופסיכולוגיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.