היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמכרות להימורים

עבודה מס' 070935

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם המאפיינים הדמוגרפיים המשפיעים על נטייה להימורים בקרב מהמרים?

6,145 מילים ,19 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים הפכו ההימורים, בישראל ובמדינות מערביות אחרות, לעיסוק מקובל לשעות הפנאי, היקפם, סוגיהם וסוגי הטכנולוגיות שמשתמשים בהן לצורך הימורים גדלו מאוד. שיעור קטן מבין המהמרים, שמגוון התנהגויות ההימורים שלהם גדול, יפתחו התנהגות הימורים בעייתית או פתולוגית שבין מאפייניה: הגדלה של סכומי הכסף שעליהם מהמרים, חוסר יכולת להפסיק את ההימורים, הסתרת ההימורים מהסביבה הקרובה וסיכון או איבוד קשרים משמעותיים כתוצאה מן המעורבות בהימורים. ההתמכרות להימורים מכונה "התמכרות סמויה" מכיוון שאין לה סממנים פיזיים אך היא אך מן ההתמכרויות המזיקות ביותר לחברה והקשות ביותר לטיפול. בשל מאפיינים ייחודיים לגילם מצויים בני נוער בסיכון יתר למעורבות בהימורים בכלל, ולהימורים פתולוגיים בפרט.
מטרת המחקר הנוכחי הינה להתחקות אחר המאפיינים השונים של קבוצת המהמרים הכפייתיים ברשת ולנסות ולזהות את המשתנים הדמוגרפיים השונים המאפיינים אוכלוסיה זו.
לשם כך, המחקר יהיה בנוי באופן הבא: החלק הראשון במחקר זה הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי התמכרות, כיצד מגדרים זאת חוקרים שונים ומהם המאפיינים של התמכרות. פרק שני בסקירה סוקר מהם הימורים, כיצד מהמרים, מהו הנזק האישי והחברתי של המהמר ומיהו המהמר האופייני כיום?
פרק שני בעבודה הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את משתני המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף הנתונים וכן הליך המחקר. פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה את מאפייני מדגם המחקר באופן אמפירי (שכיחות, חציון, סטיית תקן וכו'), מציג את משתני המחקר ואת בחינת השערות המחקר השונות באופן אמפירי.
חלק רביעי ואחרון במחקר זה הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרטיבי את הממצאים הספרותיים עם הממצאים הכמותיים של המחקר, את מסקנות המחקר העיקריות, מגבלות המחקר וכן הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיית המחקר הנוכחית.
כלל השלבים שתיארתי באים לתת מענה על שאלת החקר של עבודה זו והיא: מהם המאפיינים הדמוגראפיים המשפיעים על נטייה להימורים בקרב מהמרים?
השיקולים שהביאו אותי לבחור בנושא זה הינו שכיחות הולכת וגוברת של תופעת ההימורים בקרב צעירים רבים באינטרנט אשר מוצאים נחמה ותקווה בהימורים ככלי להגשמת חלומות במקום להשקיע את מיטב כוחותיהם בלימודים או עבודה וקידומם האישי.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש. כלי מחקר זה מהווה יתרונות רבים בביצוע סקר, כאשר יתרונו הגדול הוא במתן מענה מהיר מצד הנשאלים מצד אחד, מאידך קלות יחסית רבה בקידוד הנתונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התמכרויות
2.2 התמכרויות להימורים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנה בלתי תלוי
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 בחינת הרגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות העבודה
5.4 הצעות לעבודות המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרץ (2001) מגדירה התמכרות כאשר אדם חש התלהבות מתחביב חדש, מרגיש מחויב לו ורוצה לבלות כמה שיותר זמן בעשייתו, הדבר יכול להוות מקור ללמידה, יצירתיות וביטוי עצמי. עם זאת, במצבי התמכרות פתולוגיים האיזון מופר והתוצאות השליליות של ההתמכרות עולות בהרבה על התוצאות החיוביות, מה שמוביל להפרעה משמעותית ביכולת של הפרט לתפקד בחיי היומיום. מזווית קלינית, שורשי התמכרויות אלה נעוצים בהתפתחותו של האדם וקשורים בחסכים או בקונפליקטים משמעותיים. התמכרויות יכולות לשמש כניסיון לשלוט בדיכאון או חרדה ויכולות להעיד על תחושת חוסר בטחון עמוקה או ריקנות פנימית. על פי פנחס ושינפלד (2011), ההתמכרות היא תופעה, שבה מישהו משתמש בחומר כלשהו או עוסק בפעילות כלשהי במידה ההולכת וגוברת עם הזמן, והשימוש או הפעילות גורמים נזק.

תגים:

התמכרות · הימורים · מזל · כפייתי · כסף · התמכרות סמויה · ריגוש · נזק · דחף · התמכרויות · לוטו · טוטו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמכרות להימורים", סמינריון אודות "התמכרות להימורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.