היישום אינו מחובר לאינטרנט

לוחמה פסיכולוגית - מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016

עבודה מס' 070883

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השתמשה רוסיה בלוחמה פסיכולוגית בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב- 2016?

10,202 מילים ,42 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

לפני כעשור או יותר הייתה נטייה רווחת לראות באינטרנט זירה חדשה המאפשרת דמוקרטיזציה של השיח הציבורי ושחרור משומרי הסף המסורתיים של התקשורת. השילוב בין אנונימיות, אינטראקטיביות וחסמי כניסה נמוכים נתפסו כאמצעי לשבירת ההגמוניה של אמצעי התקשורת על הידע והפצתו. ירידת קרנה של האנונימיות ברשת ועלייתם של מתווכים או שומרי סף חדשים בדמותן של חברות רב-לאומיות השולטות בדרכי הפצת מידע או בחיפוש שלו, וההבנה כי המדובר בזירה של ניהול אינטרסים: כלכליים, אישיים ולאומיים, הביאה לידי ניסיון להשיב את השליטה בתודעת הציבור או לחלופין לראות בו ביטוי לכאוס שבהעדר שליטה במדיה, הביאו לידי תופעת ה"Fake News", מידע כוזב אשר מתפשט כאש בשדה קוצים באינטרנט. לעיתים רבות, מידע זה מופץ על ידי ידיים מכוונות אשר מנוהלות על ידי גופים ציבוריים או פרטיים בחסות מדינה. אלה נועדו ליצור לוחמה פסיכולוגית אל מול דעת הקהל במדינה או במדינה אחרת.
הלוחמה הפסיכולוגית הינה אחד המרכיבים המרכזיים בניהול עימותים בעידן הנוכחי. איום ההשפעה הזרה על התהליך הדמוקרטי איננו איום חדש, אך דומה שבשנים האחרונות, ולאור מספר מערכות בחירות בעולם (בראשן התערבות רוסיה בבחירות בארה"ב ב- 2016) הוא מצטייר ככזה שתכליתו לערער את יסודות הדמוקרטיה ולא רק לפגוע בהליכים דוגמת בחירות, ומכאן, שמדובר באיום אסטרטגי. מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד את מעורבות רוסיה בלוחמה פסיכולוגית בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב- 2016. מתוך כך, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: כיצד השתמשה רוסיה בלוחמה פסיכולוגית בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב- 2016?
על מנת לתת מענה לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון בסקירת הספרות סוקר את יחסי ארצות הברית ורוסיה החל מתקופת המלחמה הקרה ועד בחירות 2016 על מנת להבין את טיב היחסים בין המדינות ואת הצורך בלוחמה פסיכולוגית של הצדדים. החלק הבא סוקר מהי לוחמה פסיכולוגית תוך הגדרת מונח זה ושימושיו השונים. החלק השלישי של הסקירה עוסק במונח 'מוביליזציה חברתית' כאשר חלק זה מפרט כיצד לוחמה פסיכולוגית עושה שימוש ברשתות חברתיות ומובילה לנקיטת פעולות של משתמשים מחוץ לרשת החברתית. החלק הרביעי של הסקירה עוסק בבחינת השפעת הלוחמה הפסיכולוגית הרוסית על בחירות 2016 בארצות הברית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
פרק א'- יחסי ארצות הברית ורוסיה
פרק ב'- לוחמה פסיכולוגית
לוחמה פסיכולוגית על התודעה
לוחמה פסיכולוגית בעידן הסייבר
מוביליזציה חברתית
פרק ג'- הלוחמה הפסיכולוגית הרוסית בבחירות 2016 בארצות הברית
התמודדות עם הלוחמה הפסיכולוגית בסייבר
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שורשי המלחמה בין ארצות הברית ורוסיה נעוצים עוד בתקופה שבין שתי מלחמות העולם (1919-1939). עליית הבולשביקים לשלטון ב-1917 הטילה פחד על המערב הקפיטליסטי, שכן האידאולוגיה של הקומוניזם איימה לערער את הסדר הפוליטי והחברתי הקיים. מלחמת האזרחים ברוסיה בשנים 1917-1920 העמיקה את הקרע, שכן המערב ניסה להתערב לטובת הצבא הלבן (הכוחות האנטי-קומוניסטיים), והצבא האדום (לנין ותומכיו) לא שכחו זאת. בנוסף לכך הוקם ב-1919 הקומינטרן, האינטרנציונל השלישי, שעיקר משימתו הייתה להחיש את המהפכה הקומוניסטית בעולם. הקומינטרן גרם לדאגה רבה במערב בכלל ובארצות הברית בפרט - שם פרצה כבר ב-1919 היסטריה אנטי-קומוניסטית (1).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לוחמה פסיכולוגית - מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016", סמינריון אודות "לוחמה פסיכולוגית - מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.