היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפט ואינטרנט - פרטיות באינטרנט

עבודה מס' 070794

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה משפטית של הזכות לפרטיות באינטרנט.

12,235 מילים ,153 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

התקדמות הטכנולוגיה הופכת את סוגיית הפרטיות באינטרנט לסוגיה מורכבת. אם בעבר הייתה זו שאלה של מה בכך, הרי שכיום כולנו נעשים מודאגים יותר מיכולותיה של הרשת לפלוש אל כל פינה בחיינו הפרטיים ולחשוף את המידע שלנו לעיני כל. תעשיות פרטיות וממשלתיות מנצלות את כוחן לאיסוף מידע, מעקב וניתוח פרופיל של משתמשים באינטרנט בדרכים ההולכות ונעשות מתוחכמות יותר אך תוך פיקוח ובקרה שיפוטיים מועטים באופן יחסי. אמנם הפגיעה בפרטיות עשויה להיתפס כלגיטימית כאשר היא נעשית במודע ובהסכמה או לחילופין כאשר עומדים מולה אינטרסים חיוניים אחרים, כגון חיים וביטחון. למרות זאת, גבולות המותר והאסור במרחב האינטרנטי נותרים במקרים רבים עמומים ביותר עד כדי שקשה לדעת מתי פגיעה בפרטיות נחשבת ללגיטימית, וזאת בעת שההשלכות לכך עלולות להיות חמורות. שאלת המחקר שלי באה לבדוק כיצד נתפסים גבולותיה של הפרטיות במרחב האינטרנטי וכיצד ניתן להתמודד עם הפגיעה בה. אני סבור כי הבנה כיצד ניתן לתפוס פרטיות במקום שהולך ונהיה לה יותר קשה להתקיים תעזור ליצור תיחום (עקרוני) של גבולותיה במרחב זה, ותוכל לאפשר למצוא פתרונות יצירתיים באותם מצבים שהחוק והמשפט מתקשים להתמודד מולם.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - פרטיות באינטרנט - הגדרתה והיבטיה
1. היבט המודעות
2. היבט ההסכמה
3. היבט האנונימיות
4. היבט הגיל
5. היבט הסחירות במידע
6. ההיבט הטכנולוגי - IoT ו-Big Data
פרק שני - פרטיות ומערכות יחסים ברשת האינטרנט
פגיעה בפרטיותו של אינדיבידואל דרך תאגיד ממשלתי
פגיעה בפרטיותו של אינדיבידואל דרך תאגיד פרטי
פרק שלישי - פרטיות באינטרנט במבט השוואתי
1. אירופה
2. ארה"ב
3. סין
פרק רביעי - גישתה של ישראל אל פרטיות ברשת
פרק חמישי - מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שורשיה של הזכות לפרטיות לכשעצמה מקורם בשנות השמונים של המאה הקודמת והם נטועים במרחב הפיזי(1). אך כיום, הפרטיות הולכת ומתפרסת גם אל רשת האינטרנט, ובהתאמה מורכבותה המשפטית הולכת ומעמיקה(2). הרשת מאפשרת באופן נגיש ביותר לאסוף נתונים רבים ושונים על המשתמש בה, להצליבם וליצור לו פרופיל אישי מהיר ומדויק (נתונים כגון מצבו הבריאותי, זהותו המינית והגנטית, מקום מגוריו, מצבו המשפחתי והתעסוקתי ואפילו דעותיו האידאולוגיות) כך שלא נותר לו מרחב אישי שהוא רק שלו(3). על-מנת לאפשר לו הגנה על פרטיותו, קיים צורך להגדיר גבולות שמהם והלאה אסור יהיה לאחרים לפלוש אליהם. אני סבור שתיחום גבולות זה מחייב, בראש ובראשונה, להגדיר בכלל מהי "פרטיות באינטרנט".

תגים:

משפטים · רשת · פרטיות ברשת · פרטיות באינטרנט · אנונימיות ברשת · הזכות להישכח · ביג דאטה · IOT · מידע אישי · רשתות חברתיות · מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפט ואינטרנט - פרטיות באינטרנט", סמינריון אודות "משפט ואינטרנט - פרטיות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.