היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד הציטוט בעולם המשפט

עבודה מס' 070722

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת מעמדו של ציטוט בעולם המשפט: ציטוטים מסרטים, מנאומים, בפרסומות אל מול זכויות היוצרים.

13,711 מילים ,52 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

זכויות היוצרים הינן זכויות קנייניות המוענקות ליוצר של יצירה מקורית כדי שהלה יוכל לנצלה ולהפיק ממנה את התועלת הכלכלית הטמונה בה. בבסיסן, נועדו זכויות אלו לספק תמריץ ליצירה בכדי לגוון ולהרבות את עולם הביטויים אשר בתורו מעשיר את החברה ותורם להתפתחותה וקידומה בענפים שונים, ביניהם מדע, תרבות, טכנולוגיה וכדומה. דיני זכויות היוצרים הם עולם מורכב, אשר ניזון ממערכת איזונים ענפה האמונה על שמירת אינטרסים של גורמים שונים במשוואה. מחד, מעניקים ליוצר אגד זכויות בלעדיות ביצירתו המקנות לו שליטה, אך מאידך, מגבילים שליטתו באמצעים שונים, בין אם ע"י הגבלת פרק הזמן עבורו ניתנת ההגנה, ובין אם באמצעות כלים שיידונו בהמשך, כמו הגנת השימוש ההוגן או היתרים לדוגמת היתר ההנדסה החוזרת. הדינים נוצרו בצורה כזו, אשר מאפשרת להתמודד עם המתח שבין זכויות היוצרים לזכויות אחרות, כגון חופש הביטוי, חופש המידע וחופש המסחר, תוך הבטחת האינטרסים הכלכליים של היוצר בראי הרווחה החברתית וחשיבות הפיתוח והנגישות למידע.

תוכן עניינים
פרק א - מבוא
פרק ב - זכויות יוצרים
ב1. סקירה כללית של החוק
ב.2 גישות בעולם
ב.3 גישה בישראל
ב.4 סימן מסחר מול זכויות יוצרים
פרק ג - מעמד הציטוט בעולם המשפט
ג.1 מהו ציטוט
ג.2 סוגי ציטוטים (עקיף/ישיר, קצר/ארוך) - אמירה ייחודית
ג.3 מעמד הציטוט במשפט
ג.4 מעמד הציטוט מול סימן המסחר בסדרות, סרטים, נאומים, כתבות, ספרים ועוד
פרק ד - דיון ומסקנות
פרק ה - סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זכות יוצרים היא הגנה הניתנת ליוצר או בעלים של יצירה מפני שימוש בלתי מורשה ביצירה, שהיא קניין רוחני שלו(1). זכויות יוצרים מתייחסות ליצירות ספרותיות ואמנותיות, כגון ספרים, מוסיקה, ציורים ופסלים, סרטים ויצירות מבוססות טכנולוגיה (כגון תוכנות מחשב ומאגרי מידע אלקטרוניים). זכויות יוצרים הינן זכויות קנייניות המקנות ליוצר יצירה מקורית זכויות בלעדיות להפקת התועלת הכלכלית הטמונה בה. זכות יוצרים היא זכות של יוצר למנוע שימוש לא-מורשה ביצירתו, לרבות הזכות להתיר או לאסור העתקה של היצירה, הקלטתה, שידורה, תרגומה, עיבודה או הצגתה בציבור. מטרת הזכות לעודד יצירתיות על-ידי מתן תמריצים ליוצרים בדמות הכרה ביצירתם ותגמול כלכלי בגינה(2). סעיף 27(ב) להכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם קובע כי "כל אדם זכאי להגנת האינטרסים המוסריים והחומריים הכרוכים בכל יצירה מדעית, ספרותית או אומנותית שהיא פרי רוחו". (3)

תגים:

זכויות יוצרים · מעמד ציטוט · מאמר · שירים · ציטוט · קניין רוחני · חופש הביטוי · זכויות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד הציטוט בעולם המשפט ", סמינריון אודות "מעמד הציטוט בעולם המשפט " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.