היישום אינו מחובר לאינטרנט

שפת הפלייבק כאמצעי תקשורת בין הצוות הרפואי למטופל

עבודה מס' 070691

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזה אופן שפת הפלייבק של "החבר'ה מאיכילוב" תורמת, משפרת, מעצבת, מגדירה מיומנויות תקשורת בין הצוות הרפואי למטופל?

22,921 מילים ,21 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

בעבודתי ביקשתי לסקור את התפתחות שפת הפלייבק משפה ששימשה במקור לתיאטרון ועד להיותה שפה טיפולית המשמשת קבוצות בארץ ובעולם, בדגש על קבוצה מסוימת בישראל הנקראת 'החברה מאיכילוב' שקמה בתחילת שנות ה-2000 כקבוצת תיאטרון פלייבק והתפתחה לעמותה המאפשרת לקבוצות, חברות וארגונים להיעזר בפלייבק ככלי להשגת מטרות רבות כולל מטרות טיפוליות. במיוחד התמקדתי בעבודה זו בתחום שהפך להתמחות של 'החברה מאיכילוב' - עבודה עם צוותים רפואיים, תוך שאני מנסה לברר האם וכיצד השפה הבימתית של קבוצת תיאטרון הפלייבק "החבר'ה מאיכילוב" משפרת את המיומנויות של התקשורת בין רופא/מטפל לפציינט.
על מנת לחקור תחום זה נברתי תחילה במקורות הפלייבק, כיצד התפתח והתבדל מהדרמה תרפיה והפסיכודרמה, וכיצד למרות שבתחילה מקימי תיאטרון הפלייבק הגדירו אותו כגישה תיאטרונית, ככל שעבר הזמן והפלייבק התפתח והתפשט בעולם, החלו להתבלט מעלותיו ככלי טיפולי והוא החל לחלחל גם לעולם התרפיה כאשר יותר תרפיסטים החלו להשתמש בפלייבק בטיפולים קבוצתיים ועד שכיום הוא נלמד כתחום נפרד וייחודי.
בהמשך התמקדתי בשימושים שיש לפלייבק ככלי בעולם הארגוני בכלל ובעולם הרפואה בפרט בזווית תוך שאני חוקרת את ההשפעה שיש לתיאטרון פלייבק על הצוות הרפואי בהשתתפות במופעי פלייבק כשחקנים וכקהל. המחקר התבצע ע"י קריאת מאמרים וחומרים על הפלייבק בכלל ועל האופן שבו השימוש בתיאטרון פלייבק בעולם משפיע על הצוות הרפואי בפרט, צפייה בחומרים מצולמים ממופעי פלייבק של 'החברה מאיכילוב', וראיונות עם חברי קבוצת התיאטרון, כמו גם ראיונות עם אנשי צוות רפואי שהיו שותפים למופעים שלהם והושפעו מהם ברמה שגרמה להם לרצות לשנות את אופן התקשורת שלהם עם המטופלים שלהם ואף להפוך לשחקני פלייבק בעצמם.

ראשי פרקים:
מבוא
טיפול באמצעות משחק
תיאטרון פלייבק
ההיסטוריה של הפלייבק
האפקט של החשיפה לפלייבק
הפלייבק ככלי טיפולי
פלייבק במסגרות טיפוליות וארגונים
פלייבק בתחום הרפואה
פלייבק ככלי לשיפור מיומנויות תקשורת במהלך לימודי רפואה - סקירת מחקר
תמצית מחקרים נבחרים וציטוטים מתוכניות 'אומנות ברפואה'
'החברה מאיכילוב'
'החברה מאיכילוב' ועבודה עם צוותים רפואיים
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

"האדם מספר סיפורים. הוא משתמש בהם כדי להסביר את חייו לעצמו ולאחרים. זהות האדם מתפתחת כסיפור, שיש לו זמן ומקום, עלילה, דמויות ותמות מרכזיות... אנשים חולקים זיכרונות אוטוביוגרפיים חשובים עם אחרים. האדם בוחר לספר בחברה את אותם סיפורים העשויים לסייע לו להסביר ולהציג את עצמו... גם במאה ה-21 הסיפור עודו לב הקיום האנושי, כך בנוסף לשיח האישי, החברתי והתרבותי המובא בספרות, בתיאטרון, בקולנוע ובעיתונות, עולים סיפורים אישיים דרך המדיה הדיגיטלית, בשיח אינטרנטי וברשתות החברתיות (פוסטים בפייסבוק, שיתוף סיפורים בקבוצות וואטסאפ ומסנג'ר וכד')...סיפור החיים של אדם מובנה עבור קהל, בין אם קהל חיצוני כמו בני משפחה וחברים ובין אם קהל פנימי כמו הסופר-אגו, אובייקט מופנם או האלוהים. על בסיס הנחת יסוד זו אנו מוצאים שהבאת הסיפור אל המרחב התיאטרוני והדרמטי אינה אלא מהלך טבעי ומתבקש" (קובלסקי, ר. רז, נ. קיסרי ש. פנדזיק, ש. היכל המראות על הבמה: פסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק, 2019, עמ' 17-19).

תגים:

רפואה · פסיכותרפיה · טיפול באמנויות · פסיכודרמה · דרמה תרפיה · פלייבק תרפיה · תיאטרון · פרינג' · אלתור · מיומנויות · החבר'ה מאיכילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שפת הפלייבק כאמצעי תקשורת בין הצוות הרפואי למטופל", סמינריון אודות "שפת הפלייבק כאמצעי תקשורת בין הצוות הרפואי למטופל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.