היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של גירויים מאיימים על הקשב הסלקטיבי

עבודה מס' 070548

מחיר: 307.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם גירויים מאיימים מושכים, מאטים או תוקעים את העיבוד הקשבי.

5,254 מילים ,26 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בספרות המדעית קיימת מחלוקת בשאלה כיצד גירויים מאיימים משפיעים על הקשב הסלקטיבי:האם הם מושכים קשב, גורמים להאטה כללית או שמא תוקעים את העיבוד הקשבי. במחקר הנוכחי ניסינו להכריע בין שלוש תיאוריות מתחרות אלו, באמצעות פרדיגמת ה- ENUMERATION שהינה בעלת כוח ייחודי לבחינת תהליכים קשביים וקדם-קשביים בשל יכולתה להפריד בין שני תהליכי מניה שונים: סוביטציה וספירה. 70 סטודנטים מהאוניברסיטה הפתוחה השתתפו בניסוי בו הם ציינו בקול את מספר הגירויים שהוצגו על גבי צג מחשב, בכל מערך. נמדדו זמני התגובה (RT) לגירויים מאיימים וגירויים ניטראליים ורמות החרדה המצבית והתכונתית של המשתתפים. בניגוד להשערות המחקר לא נמצא הבדל בדפוס התגובה לגירויים מאיימים לעומת ניטראליים בטווח הספירה, אולם, באופן מפתיע נמצא הבדל מובהק בשלב הסוביטציה. המסקנות העולות מהמחקר, בהתבסס על טווח הסוביטציה בלבד, הן שניתן לדחות את תיאורית משיכת הקשב, אך לא ניתן להכריע בין תיאורית ההאטה הכללית לתיאורית ההיתקעות.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בכל רגע נתון, אנחנו מוקפים באין ספור גירויים שאת חלקם אנחנו תופסים באופן חד ועוצמתי, ואחרים שאנו כלל איננו מודעים להם. המנגנון האחראי על התופעה הזאת הוא הקשב הסלקטיבי. קשב סלקטיבי הוא תהליך קוגניטיבי של הפניית משאבי עיבוד לעבר גירוי מסוים תוך התעלמות מגירוי אחר (זכאי, 2002, עמ' 210). לעיבוד הקשבי יש ערך הסתגלותי רב שכן הוא מסייע בתפיסה מהירה ומדויקת של הסביבה ומתחזק משאבי עיבוד לקליטת הגירויים הרלוונטיים. עפ"י פוזנר, הקשב מתנהג כאלומת אור מנטאלית, כשהוא מופנה לאזור מסוים הוא כאילו "מאיר" את הגירויים הנמצאים באזור ומשפר את תפיסתם. הארה של אזור, משמעה ריכוז משאבי ניתוח מנטאליים באזור מסוים (Posner, 1980).

תגים:

פרדיגמת סטרופ · סטרופ רגשי · הדוטפרוב · ENUMERATION · קשב סלקטיבי · שיום · סוביטציה · ספירה · קשב · עיבוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של גירויים מאיימים על הקשב הסלקטיבי", סמינריון אודות "השפעתם של גירויים מאיימים על הקשב הסלקטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.