היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקט סטרופ - השפעת מידת הדמיון של מילה כתובה לצבע הדיו בו היא מודפסת

עבודה מס' 066646

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסוי אשר התמקד במדידת זמן תגובה של נבדקים לחמש רשימות שונות של גירויים.

2,692 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אפקט סטרופ מנסה להסביר הפרעה בניסיון להגות את הצבע בו כתובה מילה תוך התייחסות למצבים בהם המילה היא שם של צבע או כתם דיו כלשהו (סטרופ, 1935).
ביצענו ניסוי אשר התמקד במדידת זמן תגובה של נבדקים לחמש רשימות שונות של גירויים. בנוסף לשני המצבים אותם בחן סטרופ בניסוייו (שמות של צבעים וכתמי צבע) אנו הוספנו עוד שלושה מצבים בהם ניסינו להתעמק בשאלה האם לקונטקסט או לתוכן המילה ישנה השפעה על זמן התגובה של שיום המילה ועקב כך ערעור התהליך האוטומטי של קריאת המילה והגדלת זמן התגובה.
לפיכך, השערתנו תהיה כי ימצא הבדל בזמן התגובה בין חמש הרשימות השונות כאשר ההבדל המשמעותי ביותר ימצא בין רשימת מילות הצבע (זמן תגובה איטי) לבין כתמי הצבע (זמן תגובה מהיר). בנוסף ככל שיהיה יותר דמיון בין תוכן המילה לצבע כלשהו, כך זמן התגובה בהגיית הצבע הנוכחי בו מודפסת המילה יהיה יותר גדול.

מטרת העבודה: לבחון את זמני התגובות ומספר הטעויות של הנחקרים לחמש רשימות שונות על מנת למדוד את השפעת הקשר המילה על זמן התגובה. המטרה הייתה למדוד את הזמן שלוקח לנבדקים לשיים את המילים ברשימות השונות.

תוכן עניינים:
תקציר
1. רקע תיאורטי
2. שיטת המחקר
מטרת הניסוי
מיכשור וכלים
מהלך הניסוי
3. תוצאות
4. דיון
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

"הפרעת סטרופ" נחשבת להמחשה הקלאסית של הכישלון לרתק קשב סלקטיבי למימד נבחר של גירוי רב-מימדי.
סטרופ (1935) מצא כי בני-אדם התקשו לנקוב בצבע הדפוס של מילות צבע אשר תוכנן סתר את הצבע בו הודפסו, לעומת זאת קריאת המילים לא הופרעה כלל מצבעי הדפוס הקונפליקטואלים.
בניסוי המקורי של סטרופ על הנבדקים היה לשיים (לקרוא בשם) את צבע הדפוס של מילות צבע קונפליקטואליות (לדוגמא להגיד "אדום" למילת צבע ירוק המודפסת בדיו אדומה).
סטרופ מצא כי שיום צבע הדפוס של מילות צבע המודפסות בצבעי דיו קונפליקטואליים היה ארוך יותר משיום אותם צבעים שמילאו כתמים סתמיים.

תגים:

פסיכולוגיה · אפקט סטרופ · ניסוי · מילים · צבעים · התנהגות · דימיון · אסוציאציה · מבחן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקט סטרופ - השפעת מידת הדמיון של מילה כתובה לצבע הדיו בו היא מודפסת ", סמינריון אודות "אפקט סטרופ - השפעת מידת הדמיון של מילה כתובה לצבע הדיו בו היא מודפסת " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.