היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית נשים בחברה

עבודה מס' 070535

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הפדגוגיה הביקורתית והקשרה לנושא, סקירת אי השוויון, ומה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הפער.

2,645 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו ברצוני להציג סוגיה, שעד היום יש לה ביטוי בשיח הציבורי, והיא אפליית נשים. אף על פי שכיום מעמדן של הנשים בחברה טוב יותר מכפי שהיה בעבר, ניתן למצוא כי הן עדיין אינן זוכות לשוויון הזדמנויות מלא בכל התחומים. הנשים זוכות אמנם לחינוך והשכלה; רבות גם עובדות מחוץ לבית, ואף מחזיקות במשרות רמות, אך ההבניה החברתית אינה מעודדת נשים למובילות ומנהיגות, ובמקרים רבים אף מקשה ומונעת מהאישה להגשים את עצמה ולעשות כרצונה.
ראשית, אפתח בהצגת הפדגוגיה הביקורתית והקשרה לנושא אפליית הנשים בחברה. לאחר מכן אפרט כיצד מתבטא אי השוויון החל מהעבר הקדום ועד ימינו אנו.
לבסוף אנסה לבדוק מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי ולמצוא פתרון אפשרי למצב הקיים.

תוכן:
מבוא
אפליית נשים בחברה מנקודת מבט של הפדגוגיה הביקורתית
הקדמה - מהי פדגוגיה ביקורתית
אפליית נשים
ביטויי האפליה בעבר ובימינו
האישה במקורות היהודיים
מה אם כן ניתן לעשות על מנת לשנות את המציאות הקיימת ולהתקרב אל הרצוי (= ביטול האפליה ושוויון אמתי בין המינים)?
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפדגוגיה הביקורתית היא תפיסה, הרואה את החינוך כמשחרר ומעצים ועוסקת בחתירה לשינוי חברתי באמצעות חינוך והומניזציה של החברה. גובר מתמצת את העקרונות המשותפים לכל פדגוגיה ביקורתית בהגדרת הפדגוגיה כפעולה של חינוך לשם שחרור אישי, כלכלי, פוליטי וחברתי מעוול, מדיכוי ומניצול לסוגיהם השונים.
מייסד האסכולה של הפדגוגיה הביקורתית הוא פאולו פרירה. עיקר תורתו מובאת בספרו "פדגוגיה של מדוכאים", בו הוא מדבר על הדיכוי, הנעשה בצורות רבות בחינוך; יכולתו של החינוך לצמצם או לחסל את כוחות היצירה של התלמידים, המשרתת את האינטרסים של המדכאים (פרירה, 1982).

תגים:

מעמד האישה · שוויון · פאולו פרירה · דיאלוג · שלטון פטריארכלי · פמיניזם · נשים עובדות · חינוך הומניסטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית נשים בחברה", סמינריון אודות "אפליית נשים בחברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.