היישום אינו מחובר לאינטרנט

'לא צועדת לבדה' - ויקי כנפו

עבודה מס' 070508

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ויקי כנפו - סקירה וניתוח של מנהיגותה.

2,848 מילים ,6 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בתחילת חודש יולי שנת 2003, יצאה ויקי כנפו מביתה שבמצפה רמון לצעדה רגלית של כמאתיים קילומטרים עד למשרד האוצר שבקריית הממשלה בירושלים. באותו בוקר כנפו לא ביקשה לעצמה את כובע המנהיגה ולא את משימת הובלת מחאת האימהות. אלא רק למחות בדרך היחידה שהתאפשרה לה. ימים ספורים קודם לכן הצהירה בראיון לטלוויזיה החינוכית על כוונתה, והסבירה כי אינה יכולה לממן כרטיס נסיעה לירושלים כדי לבטא עם חברותיה את מחאת האמהות החד-הוריות בפני שר האוצר (דהאן כלב, 2013): "הלכתי לבנק, ראיתי קיצצו לי 1200 ש"ח. זה היה חצי ממה שהרווחתי (...) התחיל מינוס ... הבנתי שיש כאן מלחמה (...) ההסתדרות אירגנה ב-2.7.20003 אוטובוסים [והתמהמהה במציאת המימון. ה.ד.כ.] אני אמרתי אין זמן אני הולכת ברגל לירושלים. זה היה דוואוווין, לא התכוונתי אבל הלכתי להראות לחבר'ה שאני מסוגלת ללכת להגיד לביבי שהוא כלכלן חכם, שיסדר מדינה, במהלך שיהיה לו יותר כסף מהקיצבאות לכולם, למתנחלים, לבית שלי..." (כנס מזרחיות ושלום, 2005).

קמרס טען שמנהיגות היא "תהליך של השפעה חברתית, שבאמצעותו יחיד מגייס את עזרתם של אחרים לטובת השגתה של מטרה קולקטיבית" (Chemers, 2001), ספק אם כנפו כיוונה לשם בצעדיה הראשונים, אך כפי שנראה בהמשך, הגדרה זו מתארת בהחלט את התפתחות דרכה.

בעבודה זו אנתח את מקומה של ויקי כנפו כמנהיגה וכמובילת מאבק האימהות החד הוריות באמצעות שתי תיאוריות. הראשונה - מנהיגות מעצבת (Bass, 1985) השייכת למודל הטווח המלא; והשנייה - תיאוריה הבוחנת את הקשר בין מגדר למנהיגות ולתפקוד מנהיגותי (Bark, Alina S. Hernandez, et al, 2016). מנהיגות מעצבת הינה מנהיגות היוצרת שינוי פנימי אצל המונהגים על ידה. המידה שבה מנהיג הוא מעצב, נמדדת בראש ובראשונה במונחים של ההשפעה של המנהיג על מונהגיו. המונהגים מונעים לעשות יותר משציפו לעשות בתחילה. מדובר בתכונות מנהיגות הנחשבות "נשיות" וחזקות יותר אצל נשים.

קטע מהעבודה:

לפי מאמרם של החוקרים (Bark, Alina S. Hernandez, et al, 2016) הקשר בין מגדר למנהיגות מעצבת בא לידי ביטוי בכך שנשים הינן בעלות יותר תכונות ומאפיינים של מנהיגות מעצבת מאשר גברים. באס טען שמנהיגות מעצבת תגרום למונהגים לפעול "מעל ומעבר לציפיות" (1985, Bass). ציפיותיה של כנפו מהמסע לירושלים היו תחילה אישיות, היה ברור לכנפו שלא משנה כמה פמיניסטיות לפניה חצו את הקווים והצליחו לשפר את מצבן הכלכלי, ההשכלתי או הפוליטי - את המעבר שלה עליה לבצע בכוחות עצמה.

תגים:

מנהיגות · ויקי כנפו · מנהיגות חברתית · אישה מנהיגה · מנהיגות נשים · מחאת האימהות · אמא חד הורית · אמהות חד הוריות · צדק חברתי · מחאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'לא צועדת לבדה' - ויקי כנפו ", סמינריון אודות "'לא צועדת לבדה' - ויקי כנפו " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.