היישום אינו מחובר לאינטרנט

החלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה.

עבודה מס' 070396

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עקרון המידתיות מיושם במלואו בהחלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה?

9,831 מילים ,17 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה, אבקש לעסוק בנושא: החלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה. שאלת המחקר הינה: האם עקרון המידתיות מיושם במלואו בהחלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה?.
על מנת לענות על שאלת המחקר, אבקש להתמקד בשלושה מקרי בוחן העוסקים בהקמת הגדר:
האחד, בג"ץ 2056/04 - מועצת הכפר בית סוריק ואחרים נ' ממשלת ישראל ומפקד כוחות הצבא בגדה המערבית, שבו העותרים בעלי קרקע ותושבי כפרים באזור קו התפר, תוקפים את חוקיות הצווים בדבר הקמת הגדר. פסק הדין בעתירה ניתן בתאריך: 30 ביוני 2004.
השני, בג"ץ 7957/04 - זהראן יונס מחמד מראעבה ואחרים נ' רה"מ, שהב"ט, מפקד כוחות צה"ל באיו"ש, מינהלת גדר ההפרדה והמועצה המקומית אלפי מנשה, שבו העותרים טוענים, כי גדר ההפרדה אינה חוקית; הם מסתמכים על פסק הדין בפרשת "בית סוריק" ועל חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי בהאג. פסק הדין בעתירה ניתן בתאריך: 15 בספטמבר 2005.
והשלישי, בג"ץ 4387/06 - מועצת הכפר ראס עטיה ומועצת הכפר מסחה נ' רה"מ, שהב"ט ואלוף פיקוד המרכז - מפקד כוחות צה"ל באזור יו"ש, שבו: העתירה מתייחסת לאזורים שבהם עומדים להתבצע שינויים בתוואי הגדר באזור הכפר ראס-עטיה, המצוי בסמיכות למובלעת אלפי מנשה, ובאזור הכפר עזון עתמה. פסק הדין בעתירה ניתן בתאריך: 11 באפריל 2011.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הקמת גדר ההפרדה כצורך של ביטחון לאומי
3. "עקרון המידתיות" במשפט בישראל
4. מקרי הבוחן
5. דיון ומסקנות
6. סיכום
7. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

המאבק בטרור - שמהווה מרכיב דומיננטי במשימות החשובות והקשות ביותר הניצבות לפתחה של מדינת ישראל - נושא פנים רבות ומטיל על המדינה חובות סותרים. לדוגמה: מצד אחד, על קברניטי המדינה לעשות את המירב כדי להגן על חיי האזרחים, ומצד שני שומה עליהם שלא לפגוע, אגב אותה הגנה, שלא לצורך או שלא במידה, בזכויות האדם היסודיות ובייחוד: בזכויות לחירות, לכבוד ולהליך הוגן(5).
כשבניתוח פרדיגמטי קיימים שני מודלים כלליים למלחמה בטרור: המודל הראשון הוא מודל הענישה הפלילית הרגילה, והוא גורס שכאשר הדבר אפשרי יש לטפל בעברות טרור בדרך דומה לזו שמטפלים בעברות פליליות "רגילות". על פי המודל הזה, בהיעדר קשיים מעשיים מיוחדים יש להתייחס לפעיל טרור כמו לעבריין רגיל ואל מטרת הטרור כמו לנסיבה מחמירה(6).
ואילו, המודל השני הוא המודל המניעתי מלחמתי. בבסיסו עומד הרעיון שיש לטפל בעבריינות טרור בנפרד, כיוון שלפעילות הטרור יש מעמד איכותי אחר. מאחר שבמודל המניעתי מלחמתי הטרוריסטים מאבדים את מעמדם לפני החוק, סביר להניח שמדינות יעדיפו אותו על פני מודל הענישה הפלילית הרגילה(7).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה.", סמינריון אודות "החלטת בג"ץ בדבר חוקיות גדר ההפרדה ואופן הבחינה של תוואי הקמתה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.