היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתרון שתי המדינות לשני עמים

עבודה מס' 070349

מחיר: 65.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הרקע, בחינת תפיסותיו של מנחם בגין וניתוח מספר היבטים של הוויכוח הפוליטי.

7,924 מילים ,22 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

כאשר ניגשנו לכתוב את עבודתנו בנושא פתרון שתי מדינות לשני עמים, ידענו כי מדובר בנושא רגיש. נושא זה הוא נושא אקטואלי גם בימינו, והדיונים והנאומים על אמינות ויעילות הפתרון נישאים מעל כל במה ותחת כל עץ רענן. לפני תחילת העבודה הגענו עם דעות קדומות ששורשם בסביבתנו ובחינוך שקיבלנו. יחד עם זאת השתדלנו לגשת ולחקור את הפתרון בעין אובייקטיבית ללא משוא פנים.
בעבודה נציג תחילה את הרקע לפתרון, ואת גלגוליו במהלך השנים בהנהגה ובחברה. בהמשך העבודה נבחן את דמותו של מנחם בגין, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל ומראשי מנהיגי הימין, כאבן בוחן לפתרון בשאלה האם מנחם בגין חצה את הקווים, והפך ממתנגד נחרץ לפתרון ולמסירת שטחים לתומך בעת מסירתו את סיני ואת חבל ימית. לאחר הקדמות אלו לפתרון נעבור לבחון סוגיה אחר סוגיה מספר היבטים השנויים במחלוקת בהקשר לפתרון, וכך נגיע לחקירת הנושא בצורה ממצה.
נרצה לציין כי במהלך הכנת העבודה מתוך רצון לחפש ולהגיע לתשובות מאוזנות, פנינו באמצעות הדואר אלקטרוני למספר דוברי חברי כנסת שתומכים בפתרון בשאלות שטרדו את מנוחתנו. מספר רב מהם ענו לנו והשתמשנו בתשובותיהם במהלך העבודה.
אנו מקווים שכל הקורא את עבודתנו ימצא בה את שיחפש וימצא את ניתוח הפתרון ממצה ומעמיק.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א' : הצגת הפתרון
תת פרק: תכנית החלוקה
תת פרק: מלחמת ששת הימים והאירועים שרדפו אותה
תת פרק: הערבים מקבלים את ההצעה
פרק ב' : מנחם בגין
תת פרק: פעולתו הפוליטית של מנחם בגין
תת פרק: תפיסותיו המדיניות של מנחם בגין
פרק ג ' : וויכוח פוליטי
תת פרק: הסוגיה הביטחונית
תת פרק: המתנחלים וערביי ישראל
תת פרק: הסוגיה ההלכתית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת ישיבה תיכונית.

קטע מהעבודה:

כבר עשר שנים קודם לכן, בשנת 1937, ראו הבריטים בתכנית "...את הדרך האחת שאנו יכולים להציע כדי לטפל בשורשי המחלה..."(2). האימפריה הבריטית התחייבה הן בהקמת מדינה ערבית בשטחי פלסטין, והן בהקמת מדינה יהודית לעם ישראל. התחייבויות אלו הופיעו בהצהרת בלפור לעם היהודי, ובמכתבי מקמהון לעם הערבי. תכנית החלוקה יכלה לאפשר לבריטניה לפנות כספים ומשאבים מפלסטין תוך הפסקת הלחץ עליה ועמידה בהתחייבויותיה(3).

תגים:

תכנית החלוקה · פלסטין · חלוקת הארץ · סכסוך · ישראלי פלסטיני · נכבה · התנתקות · מסירת שטחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתרון שתי המדינות לשני עמים", סמינריון אודות "פתרון שתי המדינות לשני עמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.