היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכם ממון שלא אושר כדין

עבודה מס' 070322

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תוקפו של הסכם ממון, הגם שאינו עבר אישור כנדרש מבני הזוג בפני בית המשפט או בית הדין לאשר הסכם זה.

8,953 מילים ,43 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

לא כל צעד ופעולה הנעשית כאשר חתונה עומדת על הפרק - הוא עניין רומנטי. חתימת הסכם קדם הנישואין כמו דרך פעולה של חגורת בטיחות או עשיית ביטוח חיים. הכיצד? הסכמי קדם-נישואין באים להסדיר היבטים שונים בפירוק היחסים בין בני זוג בעת גירושין. חלקם נוגעים לחלוקת הרכוש בעת ובמקרה של פרידה, וחלק אחר מכיל בתוכו סעיפים המסדירים גם את האופן שבו יתבצע פירוק הקשר עצמו. בעבודה זו, אתמקד ביחסי הממון בין בני זוג.
אם כן, מערכת הנישואין בין בני זוג, כאשר היא מסתיימת, מייצרת סוגיות רבות שהועלו במשפט הישראלי.
בעבודתי, אשים את הדגש לעניין הסכם ממון, ואחקור את תוקפו של הסכם ממון, הגם שאינו עבר אישור כנדרש מבני הזוג בפני בית המשפט או בית הדין לאשר הסכם זה. אם כן, נשאלת בפנינו השאלה מה יהא תוקפו של הסכם כזה? האם בטל הוא, או שמא יש לאכוף אותו ככל הסכם רגיל? התשובה לשאלה זו כמו בכל עניין ודבר הקבוע בחוק אין היא פשוטה וחד משמעית, וכרוכה היא בבדיקה מעמיקה של נסיבות המקרה, שכן כל עניין הוא לגופו על אף החוק היבש המנחה אותנו.

תוכן עניינים
1) יחסי ממון בין בני זוג
2) הסכם מוסכם : הסכם ממון
3) אישור ואימות הסכם ממון
3.1 אישור לעומת מתן תוקף של פסק דין
4) הצדדים להסכם ממון
4.1 תפקיד בית המשפט במועד אישור הסכם ממון
5) הסכם ממון שלא אושר
5.1 מהות אישורו של הסכם ממון
5.2 אישור הסכם ממון - פסק דין
5.3 אישור הסכם ממון - תנאי לתוקפו
5.3.1 גישה אחת: אישור בית המשפט כתנאי לתוקף הסכם ממון
5.3.2 גישה שנייה: אישור בית המשפט מהווה רובד נוסף להסכם
6) תום הלב ומניעות
7) סיכום
8) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משפחה, משמשת גם כגוף כלכלי הצובר נכסים במשך הזמן, עקב מאמצים משותפים של בני הזוג. במידה ופוקעים הנישואין, בין אם מכוח גירושין ובין אם על ידי מות אחת מבנית הזוג, עולות שאלות על אופן חלוקת הרכוש. בשנת 1973 נחקק בישראל חוק יחסי ממון בין בני זוג(1), אשר נועד להסדיר יחסי ממון ונכסים במשפחה. החוק ממיר את "הלכת השיתוף" לגבי בני זוג אשר נישאו לאחר מועד החלתו של החוק, דהיינו, לאחר תאריך ה- 1.1.1974. הוראות החוק קובעות הסדר טריטוריאלי, שכן הן חלות על כל בני זוג שמקום מושבם בישראל בשעת עריכת הנישואין, מבלי קשר לעדה הדתית אליה הם משתייכים. אם כן, אחת מן הדרכים להסדרת עניין יחסי הממון, הינה עריכת הסכם בין בני הזוג, המפרט את אשר סיכמו הצדדים בכל הנוגע לרכוש המשפחה(2).

תגים:

הסכם ממון · יחסי ממון · בני זוג · הסכם נישואין · משפחה · חלוקת רכוש · דיני משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכם ממון שלא אושר כדין", סמינריון אודות "הסכם ממון שלא אושר כדין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.