היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות ארה"ב בסומליה

עבודה מס' 070310

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהביאו למעורבותה של ארה"ב, והאם אלו עלו בקנה אחד עם מדיניות החוץ האמריקאית.

11,702 מילים ,24 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו לבחון ולסקור את מעורבותה של ארה"ב בסומליה בין השנים 91'-93'.
בפתח העבודה אעמוד על ההיסטוריה הסומלית, על המבנה החברתי תרבותי ועל היחסים הבין שבטיים בסומליה, על מנת להבין את הגורמים שהביאו למשבר ההומניטארי בראשית שנות התשעים.
בהמשך אבחן את הגורמים שהביאו למעורבותה של ארה"ב, והאם אלו עלו בקנה אחד עם מדיניות החוץ האמריקאית. אבחן את מטרות המבצע כפי שהוגדרו ע"י ארה"ב וכפי שהוגדרו ע"י האו"ם (המפקד הכללי של המבצע ההומניטארי), את אופי המעורבות, את הקשר עם האו"ם, את הכשלים במהלך המבצע ולבסוף את הגורמים שהביאו לנסיגה של ארה"ב ב-31.3.1994.
במהלך העבודה אציג את הכלים בהם השתמשו ארה"ב והאו"ם ואבחן האם היו אפקטיביים במענה על המטרות שהוצבו. מאחר והמבצע היה משולב, או"ם וארה"ב, אקדיש חלק ניכר מהעבודה לדו השיח בין השתיים, ואעמוד על ההבדלים בתפיסת מטרות המבצע, בציפיות של זו מזו, ועל אופי הפעילות בסומליה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - רקע
פרק ב'- ראשית מעורבות האו"ם בסומליה
פרק ג'- כוח UNITAF - מעורבות ארה"ב
פרק ד' - אונוסום 2
סיכום
נספחים (מפות)
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסומלים חיים בכלל המרחב של קרן אפריקה הכולל את צפון מזרח קניה, סומליה, מזרח אתיופיה (אוגדן) וג'יבוטי. שטח המדינה הסומלית מתפרס על פני 637,540 קמ"ר, שטח הקטן מהשטח עליו מתפרסת האוכלוסייה הסומלית. רוב השטח מדברי ושטוח למעט רצועת הרים בצפון, ומספר נהרות בדרום. על פני שטח זה מפוזרים בין 7-9 מיליון סומלים(1).
כלכלת האוכלוסייה בסומליה מתבססת בעיקר על מרעה (גמלים, כבשים, בקר ועיזים). לשם כך, בחלק ניכר מהשנה מתבצע חיפוש ונדידה אחר שדות מרעה ומקורות מים. אורח חיים זה מתאים לתנאי האקלים הצחיח. קשיי החיים הובילו לכך שכדי להתקיים הוקמה מערכת חברתית מורכבת ששילבה בין המציאות הכלכלית, התרבות והחיים הפוליטיים. רוב הסומלים אינם יכולים לפתח מערכת כלכלית ולכן משקי הבית הקטנים סיפקו את הצרכים העצמיים ומידי פעם נעזרו בסחר מערי המסחר הקטנות שהיו לאורך החוף הסומלי כמו מוגדישו, ברברה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות ארה"ב בסומליה", סמינריון אודות "מעורבות ארה"ב בסומליה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.