היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפליטים הפלסטינים בירדן

עבודה מס' 070304

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השתלבות הפלסטינים בירדן מהפן הצבאי, כלכלי וחברתי.

2,667 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ב-29 בנובמבר 1947, החליטה עצרת האומות המאוחדות (להלן האו"ם) על סיום המנדט הבריטי ועל הקמת שתי מדינות בארץ ישראל, מדינה יהודית ומדינה ערבית. למחרת ההכרזה, ב-30 בנובמבר פרצה מלחמת העצמאות שבה הותקפה המדינה היהודית שזה עתה נולדה על ידי כל המדינות השכנות לה. ב-20 ביוני 1949 המלחמה נגמרה, ומיד אחר כך חלה הגירה של כחצי מיליון פלסטינים מעבר הירדן המערבי לעברו המזרחי, אל שטחה של ממלכת ירדן. זהו המספר הגדול ביותר של פליטים פלסטינים שהגיעה למקום מסוים בשנה זו, שכן מספרם הכולל של הפליטים הפלסטינים היה שבע מאות ושלושים אלף איש בלבד.

עבודה זו תבחן את התנאים שהפליטים קיבלו עם הגעתם לממלכת ירדן. העבודה תציג את השתלבותם של הפלסטינים בממלכה מבחינה כלכלית, חברתית, פוליטית וצבאית. כמו כן, העבודה תנתח את הבעיות שהיו לירדן בניסיון לשלב בין האינטרסים שלה ובין השאיפות של הפליטים ושאר מדינות ערב לשיבת הפליטים לארצם. בנוסף, נציג את התקוות הפלסטיניות להישאר במעמד פליטים על מנת לשמור על חזון השיבה, ועם זאת הרצון שתנאי חייהם ישתפרו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: אחד בפה ואחד בלב- הפן המדיני
פרק שני: הפן הכלכלי
פרק שלישי: הפן הצבאי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר מלחמת 1948 חלה הגירה גדולה של למעלה מחצי מליון פליטים פלסטינים מעבר הירדן המערבי לגדה המזרחית. תהליך זה התקבל בברכה על ידי הממשל הירדני, זאת בניגוד לשאר המדינות אליהן הייתה הגירה פלסטינית. ניתן לראות זאת בכך שעם הגעתם של הפליטים ניתנה להם אזרחות ירדנית ושוויון זכויות מלא. אמנם בתעודות הזהות שלהם צוין שמעמדם הוא בגדר פליטים בלבד, אך למעשה הדבר לא פגע בזכויותיהם(3).

תגים:

העולם הערבי · פליטים · פלסטינים · ירדנים · הגדה המערבית · המשטר ההאשמי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפליטים הפלסטינים בירדן", סמינריון אודות "הפליטים הפלסטינים בירדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.