היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדרת ואפליית נשים.

עבודה מס' 070267

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשני מאמרים בנושא.

1,875 מילים ,5 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

"כל כבודה בת מלך פנימה"- כך קובע הפסוק הידוע בספר תהילים, ובכך מציג את תפיסת האישה ומעמדה בדת היהודית. מקומן של נשים על פי תפיסה זו הוא במעגל הפרטי של הבית והמשפחה,
ואילו מקומם של הגברים המרחב הציבורי.
פסוק זה קובע כי לנשים מהות ותפקיד שונים מזה של גברים ומציג הנחת יסוד שמשמשת בתורה צידוק ליצירת מסגרת של הפרדה בין גברים לנשים בספירה הפרטית בפרט ובציבורית ככלל.
עמדתה של נויה רימלט מוצג במאמרה "הפרדה בין נשים לגברים כהפליה בין המינים", והיא כי הפרדה בין נשים לגברים בקהילה הדתית מבוססת על תפיסות פוגעניות ביחס לנחיתותן של נשים בהשוואה לגברים.
רימלט טוענת כי הפליה זו בין המינים נגרמת על ידי גישות ונהלים שונים המנציחים את נחיתות האישה ומשילות הגברים בנשים, ולכן עצם עיגון בחקיקה של גישות אלו,כיוצאות דופן לגיטימיות לעקרון השוויון, הופכת את החוק הישראלי לשותף בהדרה ובהפליה כנגד נשים.
לעומת אלון הראל ואהרון שנרך שהציגו במאמרם "הפרדה בין המינים בתחבורה הציבורית" את תפיסתם על פיה יכולה להיות הפרדה מוצדקת בין נשים לגברים, דוגמת ההפרדה בתחבורה הציבורית, הנובעת בעיקר מתוקף הזכות לתרבות וחופש האמונה הדתית, דוגלת רימלט בתפיסה כי כל הפרדה כזו, ובעיקר כזו שמעוגנת בחוק, היא פסולה.

קטע מהעבודה:

רימלט מוחה על נימוק זה וטוענת כי הרחקתן של נשים מהמרחב הציבורי והפרדה בין המינים נעשית על מנת לאפשר לגברים לשלוט על כל הפעילויות הדתיות בתחום הציבורי, לקבוע את תפקיד הנשים במרחב הפרטי בפרט ובציבורי בכלל ולהבטיח את נחיתותן בחברה לעומת הגברים.

תגים:

אפליה · אפליית נשים · נשים · חרדיות · הפרדה · אוטובוסים · תחבורה ציבורית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדרת ואפליית נשים.", סמינריון אודות "הדרת ואפליית נשים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.