היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות המיסוי בענף הגז הטבעי בישראל

עבודה מס' 070266

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש להעלות שיעורי המס והתמלוגים המוטלים על רווחי החברות?

4,901 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

גז טבעי הוא אחד מאוצרות הטבע המעטים שנמצאים ברשות מדינת ישראל. חשיבותו הכלכלית כמו גם האקולוגית היא גדולה לאין שיעור, בהווה ואף עוד יותר בעתיד. מאחר והפקת משאבי טבע הינה פעולה מורכבת הדורשת ידע מקצועי והשקעה כספית ניכרת, ביקשה המדינה בשנותיה הראשונות להעניק תמריצים כלכליים לחברות העוסקות בחיפוש והפקה של אוצרות טבע, על מנת לעודד אותן לפתח ענף זה בישראל. ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בעשורים האחרונים משפרות כיום בצורה משמעותית את הסיכוי לאתר אוצרות טבע ולהפיקם, וחברות מסחריות רבות החלו לפעול בתחום זה בשנים האחרונות. בד בבד עם ההתפתחות הטכנולוגית, בוצעה הפרטה של חברות המחצבים והנפט הלאומיות. שני תהליכים אלו, שיפורים טכנולוגיים אשר מייעלים את תהליכי החיפוש וההפקה של אוצרות טבע, אל מול ההפרטה, הביאו לכך שההצדקה של התמריצים בכלל שניתנו בעבר והטבות המס בפרט,המעוגנים תחת חוק הנפט (1952), לא בטוח עומדת במבחן המציאות של ימינו. לצורך כך הוקמה בשנת 2010 ועדה ציבורית (להלן ה"וועדה") מטעם שר האוצר ומטרתה העיקרית הייתה לבחון את נטל המס הראוי על הפקת נפט וגז טבעי בישראל (כולל המים הכלכליים שלה).
בעבודה זו אנו מבקשים לבחון את ענף הגז בישראל ומדיניות המיסוי הנהוגה בו כיום במטרה להצליח להגיע למסקנות ראויות שיעזרו לנו לגבש השערת מחקר. מטרת העבודה הינה להסיק מסקנות בנוגע לשיעורי המס החלים על חברות העוסקות בחיפוש והפקת גז טבעי. העבודה מתבססת ברובה על דו"ח ועדת ששינסקי ("הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל"). העבודה כוללת סקירת הענף בישראל, גרפים המשווים בין ישראל למדינות אחרות, בחינת דו"ח הוועדה ומסקנותיה והצגת עמדה מנוגדת לעמדת הוועדה.

שאלת המחקר: האם יש להעלות שיעורי המס והתמלוגים המוטלים על רווחי חברות הגז הטבעי בישראל?

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית - מבוסס בעיקר על הדו"ח של "הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל" (2010)
מסקנות הוועדה וחוות דעת נוספת
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה הם מקורות אינטרנטיים, וחלקם אינם זמינים עוד. כמו כן, בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

הגז הטבעי הוא אחד ממקורות האנרגיה העיקריים המשמשים את ישראל והשימוש המסיבי בו כמקור אנרגיה החל עם תחילתה של המאה ה-21. חיפוש והפקה של גז טבעי בישראל מוסדרים באמצעות חוק הנפט 1952. תוך 7 שנים מיום כניסת הגז הטבעי לישראל הפך הגז הטבעי למוצר הדלק העיקרי והמועדף לייצור חשמל ולתעשיות הגדולות והביא למשק חיסכון המוערך בכ-20 מיליארד ש"ח וכן חסכון משמעותי בפליטת מזהמים. הקידוחים הראשונים בישראל למציאת גז טבעי היו בשנות החמישים של המאה ה-20 במדבר יהודה, במהלכם התגלה גז טבעי מועט. המאגר הראשון הגדול של גז טבעי בישראל ,מאגר "נועה", התגלה בשנת 1999 מול חוף אשקלון ע"י שותפויות הנפט "דלק קידוחים" ו"אבנר חיפושי נפט" ובשיתוף עם החברה האמריקאית "נובל אנרג'י".

תגים:

גז טבעי · מדיניות מיסוי · רגולציה בענף · משאב טבעי · אוצרות טבע · ישראל · וועדת ששינסקי · נובל אנרג'י · משאבים טבעיים · משאבי טבע · אנרגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות המיסוי בענף הגז הטבעי בישראל", סמינריון אודות "מדיניות המיסוי בענף הגז הטבעי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.