היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי דת ומדינה בטורקיה

עבודה מס' 070262

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השאלה כיצד השתלטה מפלגת הצדק והפיתוח על החיים הפוליטיים בטורקיה.

7,021 מילים ,9 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

סוגית מודל הדת והמדינה שונה בטורקיה שונה במהותה מבמדינות אחרות. טורקיה תמיד הייתה אי של יציבות חילונית במזרח התיכון הפונדמנטליסטי. בשנים האחרונות, מאז עליית מפלגת הצדק והפיתוח ומנהיגה רג'פ טאיפ ארדואן, נראה כי האיזון הדק בטורקיה בנושא זה משתנה ללא היכר. ארדואן ואנשיו מנהיגים משטר פרו אסלאמי מובהק, לראשונה בהיסטוריה של טורקיה ואף זוכים במנדט מהבוחר הטורקי פעם אחר פעם.
בעבודתי אחקור כיצד השתלטה מפלגת הצדק והפיתוח על החיים הפוליטיים בטורקיה. המחקר יתבסס על מאמרים ומקורות אקדמיים בתחום, בעיקר מהשנתיים- שלוש האחרונות. כפי שאסביר בהמשך, השינוי בטורקיה מתבצע באופן הדרגתי. בשנים הראשונות בשלטון בנתה המפלגה את הבסיס ליצירת דמוקרטיה אסלאמית חדשה ומהבחירות הכלליות בשנת 2007 ואילך החלה ליישם באופן אינטנסיבי את תכניותיה לשינוי האומה.

במחקרי אבדוק כיצד השתלטה מפלגת הצדק והפיתוח על השלטון בטורקיה, אסקור את השינויים אותם היא ביצעה - בעיקר בנושאי דת ומדינה ואדון בהסברים ובהצדקות של המפלגה כמפלגה ושל העומד בראשה לכרסום המתמשך במעמד החילוניות במדינה, תחת חסות החוק והחלטות ממשל. מיד לאחר זכייתם הראשונה בבחירות נפרס מניפסט המפלגה בו הועלתה הטענה כי הדת יוצרת תוכן חברתי ותרבותי בחברה הטורקית והיא בעצם עניינו של הפרט - ותו לא וכי אין כל כוונה להשתמש בה כאידיאולוגיה מסוימת האמורה לפתור בעיות כאלו ואחרות בחברה. Keyman & Gumüsçu, 2014, p 136)).

שאלת המחקר הינה - כיצד השתלטה מפלגת הצדק והפיתוח על החיים הפוליטיים בטורקיה, מהם השינויים אותם ביצעו אנשיה וכיצד הם מצדיקים זאת?
השערת המחקר היא שהיה בסיס רחב בטורקיה להקמת שלטון דתי יותר וזו הייתה שאלה של זמן עד שבסיס זה יפרוץ ויגבר על המכשולים אותם הציבה האליטה החילונית השלטת במדינה מיום היווסדה ("הכמאליסטים"). השינוי לא קרה ביום אחד. במשך שנים ארוכות ניסו מפלגות אסלאמיות לתפוס את הבכורה בטורקיה ובדרך כלל הצבא החילוני, בתמיכת הציבור, הדף אותם. כאשר ארדואן ואנשיו ביצעו את המהפך בשנת 2002, הם היו מנוסים הרבה יותר ולמדו מלקחי העבר של אותן מפלגות אסלאמיות שנסגרו בזו אחר זו, אם כי לא היה בידם ניסיון פוליטי ישיר.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
1. סקירה ספרותית, פרק היסטורי
1.1 רפורמות אטאטורק
1.2 התקופה שלפני עליית מפלגת הצדק והפיתוח
1.3 עליית האסלאם הפוליטי
1.4 רג'פ טאיפ ארדואן
2. טורקיה בשנים האחרונות
2.1 תמורות בנושאי יחסי דת ומדינה
2.2 מה גרם למפלגה להצליח בצורה כל כך מרשימה?
2.3 התנגדויות למפלגת הצדק והפיתוח
פרק שלישי מבט לעתיד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז ימי אטאטורק לא היה בטורקיה מנהיג כל כך פופולארי כמו רג'פ טאיפ ארדואן. ברם, החילונים בטורקיה רואים בו כבעייתי ובעל נטיות איסלמיסטיות המנצל את מעמדו להפוך את טורקיה למדינת הלכה אסלאמית, תוך כדי שימוש ב'תקייה' - הסדר הלכתי המאפשר למוסלמי להתחזות ולהטעות את האויב (במקרה הזה - הכופרים והחילונים) לתקופה מסוימת וזאת בכדי לאפשר את הרגעת הרוחות ויצירת מודל בו לבסוף ישתלט האסלאם על המדינה באופן איטי אבל בטוח. (heper & toktas, 2014).

תגים:

טורקיה · תורכיה · דת ומדינה · אטאטורק · ארדואן · AKP · חילוניות · ממשל · מדעי המדינה · ארדואן · איסלם · איסלאם · אסלאם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי דת ומדינה בטורקיה", סמינריון אודות "יחסי דת ומדינה בטורקיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.