היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים אפגניות בקולנוע האיראני

עבודה מס' 070154

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמותן בהתבסס על שני סרטים.

4,507 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בסרטים איראניים שהופקו על ידי יוצרים איראניים, ועוסקים בדמותן ובמצבן של נשים אפגניות באפגניסטן. הסרטים שאתמקד בהם נוצרו בעשור הראשון של המאה ה-21. בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 חלו שינויים משמעותיים בשתי המדינות - בשנת 1997 נבחר הנשיא האיראני הרפורמיסטי, מוחמד ח'תאמי, לתקופת כהונה שניה, ואילו בשנת 2001 נפל משטר הטאליבן באפגניסטן. כתוצאה מכך הותר מעט הרסן מעל הנשים בשתי המדינות האסלאמיות השכנות. השינוי בסביבה הפוליטית נתן הזדמנות למפיקים ולבמאים איראנים להפנות תשומת לב לנושאים חברתיים וחוקתיים הנוגעים לנשים ולילדים במדינתם. בעבודה זו אבקש לבחון כיצד משתקפת האישה האיראנית בסרטים איראניים שעוסקים דווקא במצבן של נשות אפגניסטן.

אחת הדרכים לעקוף את חוקי הצנזורה החמורים באיראן היא להפיק באפגניסטן סרטים המאפשרים ליוצרים איראניים לעסוק בשאלות רגישות ואף ביקורתיות כלפי החברה בארץ מוצאם, באמצעות הצגת הנשים האפגניות כראי לנשים האיראניות. בעבודה זו אטען אם כן, כי הדמויות האפגניות בסרטים איראנים משמשות למעשה ככלי למתיחת ביקורת על המשטר והחברה באיראן, ובהתאם לכך אחלק את העבודה לפרקים. הפרק הראשון יתמקד בפן הכלכלי-חברתי של הנשים האיראניות ותפקידן בחברה, ואילו הפרק השני יעסוק בנושא החינוך הנמנע מנשים ובמוטיב הילד כאות אזהרה מפני העתיד. העבודה תתבסס על שני סרטים: המחברת של הבמאית חנה מחמלבאף (בודא אז שרם פרוריחת, 2007) ובחמש אחר הצהריים של הבמאית סמירה מחמלבאף (סאעת פנג' בעד אז ט'הר, 2004), ובמהלכה יאוזכרו סרטים נוספים התומכים בעמדה המוצגת בה.

קטע מהעבודה:

עד לפני כשלושה עשורים נשים באיראן ובאפגניסטן התלבשו באופן חופשי יחסית, אך מאז התחוללו במדינות אלה שינויים מרחיקי לכת. לאחר המהפכה האסלאמית נדרשו הנשים באיראן לעטות על עצמן רעלה בפומבי, זכויותיהן אינן שוות לאלו של הגברים: נשללו מהן זכויות אזרחיות בכל הקשור לנישואים, לגירושים ולמשמורת על ילדים. המצב באפגניסטן תחת שלטון הטאליבן היה דומה ואף חמור יותר - נשים הודרו מכל מוסדות הלימוד, לא קיבלו טיפול רפואי ולא הורשו לעבוד בכל תחום עבודה.
מאז המהפכה האסלאמית באירן נתפס הקולנוע על ידי החוגים הדתיים כמשחית וכאסור, הליכה לקולנוע הייתה בגדר חטא, ייצוג קולנועי של נשים ושל נושא האהבה נחשב בעייתי במיוחד. משנות התשעים חלה תפנית בתעשייה הקולנועית באיראן - נשים במאיות התחילו להשתמש במדיום הקולנועי כדי לבחון את חייהן ואת בעיותיהן בדרך ביקורתית ולהשמיע מחאתן נגד הנורמות החברתיות הגורמות להן עוול. פסטיבל הסרטים התשיעי בעיר פאג'ר, שהוא פסטיבל הקולנוע הלאומי החשוב באיראן, הוקדש ב-1990 לסרטי נשים במאיות. הסרטים שהפיקו וביימו במאיות איראניות כמו רחשאן באני-אטמאד (E'temād) וטהמינה מילאני (Milani), היוו אתגר לתעשיית הסרטים האיראנית הגברית. הן ביקרו את הזהות הנשית שעוצבה על ידי התרבות והדת המסורתית, עסקו בחוקים לא-שוויוניים ובמעמדן של נשים ואף תיארו את הדיכוי הפיזי, הכלכלי והפסיכולוגי שהן סובלות ממנו.

תגים:

נשים · איסלם · אסלאם · אסלאמי · איסלמי · מוסלמים · מוסלמיות · איראן · קולנוע · סרטים · תרבות · מחמלבאף

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים אפגניות בקולנוע האיראני", סמינריון אודות "נשים אפגניות בקולנוע האיראני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.