היישום אינו מחובר לאינטרנט

תמ"ג ואושר

עבודה מס' 070137

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר תיאורטי על השאלה כיצד מודדים רווחה.

6,030 מילים ,19 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

רווחת בני האדם ואושרם זה הדבר שכל הפעילות האנושית מכוונת אליו. בעבודה זו אנו נבחן את שיטת המדידה הנהוגה כיום למדידת רווחה שהיא התמ"ג, על שיטה זו יש לא מעט ביקורות על כך שהיא אמצעי שלא נועד למדוד רווחה מלכתחילה ולא מספק תמונת מצב כוללת ואיכותית על רווחת האוכלוסייה, לאחר המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008 שבעקבותיו נולד דו"ח שטיגליץ שהוא קו מנחה בעבודה זו נציג את החסרונות של התמ"ג. לאחר מכן נציג מספר מדדים אלטרנטיביים לתמ"ג ונראה לבסוף מה עושה ישראל על מנת לייצר כלי מדיני משלה שיוכל למדוד בצורה טובה יותר את הרווחה של אזרחיה ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת לשפר את רווחתנו.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
1 - הסטוריה כלכלית
2 - תולדות GDP
2.1 - חישוב GDP
2.2 - יתרונות GDP
3 - רגע אחד, למה תמ"ג? החסרונות והביקורות על מדד GDP מנקודת מבט של דו"ח שטיגליץ
3.1 - מדידת פעילות כלכלית
3.2 - רווחה ואיכות חיים
3.3 - קיימות וסביבה
4 - מדדים חלופיים לתמ"ג
4.1 - מד קידמה אמין
4.2 - HDI - (Human Development Index) 4.2 - מדד ההתפתחות האנושית
4.3 - מדד Better life של OECD
5 - סיכום והמלצות
6 - References

קטע מהעבודה:

על מנת שנוכל לענות על שאלת המחקר, נצטרך להבין מה בעצם עומד מאחורי מדד ה GDP
מה הבסיס והאידיאה שלו, ועל אלו תיאוריות כלכליות הוא נשען. כדי לעשות זאת, נסביר בקצרה על התפתחותם של הגישות הנפוצות בכלכלה. במאה ה- 18 התפתחה הכלכלה הקלאסית אשר נחשבת על פי רוב כאסכולה הכלכלית המודרנית הראשונה. בין מפתחיה המרכזיים אדם סמית, ז'אן בפטיסט סיי, דייוויד ריקארדו, תומאס מלתוס וג'ון סטיוארט מיל. הכלכלה הקלאסית תמכה בשוק חופשי והתנגדה למעורבות ממשלתית בחיי הכלכלה. אדם סמית טבע גם את מושג 'היד הנעלמה', לציון האופן בו האינטרס העצמי של פרטים מביא אותם לעסוק בפעילות התורמת לחברה ככללה, אסכולה זו הייתה פעילה עד מחצית המאה ה- 19 ותחתיה עלתה הכלכלה הנאו-קלאסית, אשר באופן דומה ראתה את הכלכלה כשדה בו פועלים השחקנים אך ורק או בעיקר להשגת תועלת ורווח מרביים בתנאים הנשלטים ע"י ביקוש והיצע הניתנים לניתוח מדעי ואמפירי מדויק (כפי שניתן לראות בגרף מספר 1).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמ"ג ואושר", סמינריון אודות "תמ"ג ואושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.