היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידו של סגן המנהל - הלכה ומעשה

עבודה מס' 070134

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מקורות וניתוח מקרה בוחן.

7,550 מילים ,12 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עבודה זו תבחן את תפקידיו של סגן המנהל בבית ספר - הלכה ומעשה. במסגרת העבודה אבחן את הגדרת תפקידו של המנהל ותפקידו של סגן המנהל, שאף לו מאפיינים ניהולים כללים ומאפיינים ניהולים המשויכים לתפקידו כסגן.
לצורך כך אשתמש בספרות מקצועית המגדירה את תפקידי הניהול בארגון, תפקיד המנהל וסגן המנהל ואת המרכיבים האישיותיים הנחוצים למשרות מעין אלו. בנוסף אבחן את השפעת מרכיב הניהול על תפקוד צוות המורים ועל הרמה החינוכית המוקנה לתלמידים.
אבחן בנוסף את תפקידו של סגן המנהל בבית הספר בו אני מלמדת, תוך שאבקש לבדוק האם יש מרחק בין התיאוריה למעש, ועד כמה ממלא סגן המנהל את תפקידו בהתאם לקריטריונים אשר נקבעו עבורו.
אני סבורה כי נושא תפקיד סגן המנהל הינו בעל חשיבות רבה עבור המוסד החינוכי, הן בהיבטים הפדגוגיים, והן בהשפעתו על צוות המורים, ולכן אני רואה חשיבות בהארה של תפקיד זה אשר לעתים נדחק לקרן זווית.
אני משערת כי עבודתי תעלה כי ישנו הבדל בין הגדרת תפקיד סגן המנהל לבין אופן יישום התפקיד בפועל - הבדלים אשר נובעים מאופיו של נושא המשרה, הרקע והסביבה החינוכית, ותנאים אחרים המשפיעים על אופן מילוי התפקיד.
המחקר יתבסס על הגישה האיכותית ויאסוף עובדות ונתונים העשויים להרחיב את הידע הקיים במחקר על אודות התופעה הנחקרת, מבחינת התיאור או ההסבר שלה. תהליך העבודה יכלול ניתוח תוכן של המקורות הנבחרים, בהתייחס לנקודות הרלוונטיות לנושא הנחקר. בנוסף, אנתח מקרה בוחן - המנתח את תפקידו של סגן המנהל בבית הספר בו אני מלמדת.
בסיכום יובאו עיקרי המבוא, הממצאים העיקריים והמסקנות שיעלו מהדיון.

תוכן עניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות - ניהול ומנהיגות בארגון חינוכי
2. הגדרת הבעיה
3. הגדרת מטרות ויעדים
4. אבחון הגורמים לבעיה
5. מיפוי שחקנים - ראשיים ומשניים
6. הצעת חלופות לבעיה
7. החלופה המתאימה למצב הקיים
סיכום ודיון
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

קורן וקרן מציגים במאמרם את המודל של רדין (רדין, 1970), אשר עוסק בגישת הניהול המצבית. התיאוריה המצבית, מציבה את המנהל במרכז כאשר עליו להתייחס לממשקים ולגורמים משמעותיים, המשפיעים ומושפעים מכניסת מנהל חדש לתפקיד. אלו המושפעים הם: ממונים, תרבות ארגונית, לקוחות, עובדים, טכנולוגיה, עמיתים.

תגים:

ניהול · מנהל חינוכי · מנהיגות פדגוגית · מנהיגות חינוכית · אופק חדש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידו של סגן המנהל - הלכה ומעשה", סמינריון אודות "תפקידו של סגן המנהל - הלכה ומעשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.