היישום אינו מחובר לאינטרנט

נוירו אתולוגיה של התפתחות שירת ציפורים

עבודה מס' 070085

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור ההתקדמות באנליזה ההתנהגותית במחקר נוירו-אתולוגיה של שירת ציפורים.

4,602 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בעבודה זו אתאר את ההתקדמות באנליזה ההתנהגותית במחקר נוירו-אתולוגיה של שירת ציפורים.
בחלק הראשון של העבודה אציג מחקרים בשיטות קלסיות המשלבים תצפית של התנהגות השירה וניתוח סונוגרמות של השירים, המדגימים שהציפור נולדת עם יכולת שירה בסיסית, אשר עד לגיל הבגרות המינית מתפתחת בתהליך למידה לשירה המורכבת וההרמונית המאפיינת שירת בוגר. בזכות ההתקדמות ביכולות המחשוב באחסון ועיבוד נתונים, כיום ניתן לדגום מסות של שירי ציפורים לאורך זמן, ועל ידי אנליזת הנתונים ופירוקם לפי מדדים שונים, ניתן לאפיין את התפתחות הלמידה של שירת הציפורים בסקאלות זמן רבות ולהסיק על השפעות מגירויים שונים.
החלק השני של העבודה יעסוק בניתוח התנהגות השירה (לימוד ותחזוקת שיר) מבחינת הפעילות העצבית במוח. לשם כך אציג את המבנה הנוירו-אנטומי של מוח הציפור, מסלולי שירה קדמי ואחורי, ביטוי גנטי והשפעת הורמונים על פעולות עצביות. אציג מחקרים ברמה תאית ומערכתית בשיטות אלקטרו-פיזיולוגיה המדגימים את פעילות הנוירונים במוח בזמן למידת השיר ותחזוקתו (נוירו גנזה, נוירוני מראה, Efference copy). אסביר שיטות תהודה מגנטית פונקציונאלית להדמיית שינויים במבנים במוח, ואציג מחקר הקושר השפעות סביבתיות לתגובות שמיעתיות במוח.
אסכם ואנסה להמחיש שמהמחקרים ההתנהגותיים בשילוב עם התובנות לגבי פעילות מערכת העצבים במוח בנושא שירת הציפורים, ניתן להשליך לגבי תפקוד מוח האדם בכדי למצוא דרכי טיפול, למשל בבעיות הקשורות לדיבור או בבעיות הקשורות למערכת העצבים.

תוכן:
א. מבוא
ב. התפתחות שירת הציפורים ברמת ההתנהגות
1. מחקרים בשיטות הקלסיות על תהליך למידת השירה
מ"תת שירה" ל"שירת בוגר"
שירה ייחודית למין
2. שכלול השיטות הקלסיות לכימות תהליך למידת השירה
קשיים בכימות שלב למידת השיר בשיטות הקלסיות
שכלול השיטות הקלסיות
מסגרת מושגית לתיאור תהליך לימוד השירה
אימון כשיעד הלמידה משתנה
התפתחות שיר על פני דורות : אבולוציה של תרבות שירה
ב. מחקרי התפתחות שירת הציפורים ברמה התאית והמערכתית
1. נוירו אנטומיה
2. ביטוי גנטי ופעילות עצבית במוח בהתאם להתנהגות השירה
הכוונה מינית וביטוי גנים
מוח זכר ומוח נקבה
הורמון מלטונין
3. חקר פעילות עצבית בשירת הציפורים
נוירו גנזה של מערכת השיר בשירת בוגרים
נוירוני מראה המעורבים בתהליך הלמידה
הנחיה לשינויים ווקאליים על ידי משוב בזמן אמת ומודל Copy Efference לתיקון שגיאות
4. מחקרים התנהגותיים של התפתחות שיר עם הדמיה מוחית
השפעת סביבה חברתית על תגובה שמיעתית וווקאלית
ג. סיכום
ד. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התנהגות שירת הציפורים היא תוצאה של פעילות משולבת ומורכבת של מאות מיליוני נוירונים ותאי שריר המושפעים מגירויים פנימיים וחיצוניים. נוירו אתולוגיה של שירת הציפורים הינה תחום בחקר מדעי המוח, הכולל מגוון רחב של רמות מחקר החל מהרמה המולקולארית המסבירה כיצד מולקולות מתפקדות ומקשרות בין נוירונים, לרמה התאית המתמקדת בסוגי נוירונים שונים האחראים לפעולות שונות למשל קובעים אלו גנים יופעלו או יושתקו, דרך הרמה המערכתית (בין תאית) בה מערך נוירונים יוצר מעגל (מורכב) לביצוע פעולה (היוצרות קשרים בין הנוירונים), למשל, עיבוד מידע תחושתי, לימוד התפתחותי, ויצירת תבנית במוח, ועד לחקירה ברמת התנהגות בו מערכות עצביות עובדות יחד ליצירת התנהגות משולבת. (ברנע, 2004, עמ' 25-26, 38)

תגים:

זאולוגיה · קול · ציוץ · מוח · ציפור · צפרות · מדעים · חיות · טבע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נוירו אתולוגיה של התפתחות שירת ציפורים", סמינריון אודות "נוירו אתולוגיה של התפתחות שירת ציפורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.