היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות פילולוגיות בספר איוב פרק כ'

עבודה מס' 070082

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מספר פסוקים ומילים מתוך הפרק.

6,357 מילים ,14 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו שמתייחסת לפסוקים ומילים מתוך פרק כ' בספר, הינו הדיון השני של הויכוח בו צופר הנעמתי מעמיד את איוב בפני הדברים הקשים שטען איוב. צופר מכניס לדיון ממד מטפיזי. עד עכשיו היה הדיון מבוסס על העובדות הנראות בעולם. אתה רואה סבל - חפש את סיבתו. לא מצאת משמע אין צדק בעולם. צופר מכניס לדיון את ממד הגמול הנעלם.

בעבודה זו אשתמש במושגים הבאים:
פוליסמיה - ריבוי משמעויות למילה אחת, כשכל המשמעויות נגזרו ממשמעות בסיסית אחת, ולכן יש ביניהן קשר, הן תוצאה של מעתקים סמנטיים שנוצרו בשפה.
הומונימיה - המשמעויות השונות שיש לאותה מילה אינן קשורות זו לזו, הן לא נגזרו מאותו בסיס משמעות, והוא מקרי ושרירותי, אין בין המילים קשר סמנטי כלשהו. התוצאה שתי מילים זהות בכתיבתן ובהיגוין בעלות שתי משמעויות שונות.
תקבולת משלימה - התקבולת הינה סוג של חזרה, כשהצלע הראשונה מוסיפה ומשלימה את הצלע הראשונה על ידי תוספת מידע, רעיון, פירוט, ביאור.

עבודה זו תעסוק בניתוח משמעותן של שש מילים שונות תוך כדי הבנת המשמעות שלהן בתוך הפסוקים עצמם וחלק מהסיפור עצמו. תוך כדי כן אבחן את ההקבלה למילים אחרות, זאת יעשה על ידי לימוד מתוך מספר רב של מילונים וכן מקורות אקדמיים נוספים.
את העבודה אתחיל בפרשנות ימי הביניים: רש"י, מצודת ציון, מצודת דוד, רלב"ג, מלבי"ם, ראב"ע. ארחי כן אבדוק את המילונים השונים ואסיים בפרשנים המודרניים: טור-סיני, כהנא, חכם, קליין. אבדוק אם מישהו חיזק את טיעונו בעזרת שפה שמית אחרת, כולל השפה הערבית, סורית. לבסוף אסכם את המילה.

תוכן עניינים:
מבוא
פסוק ב' "לכן, שעפי ישיבוני; "
פסוק ז' "כגללו, לנצח יאבד; "
פסוק ט' "עין שזפתו, ולא תוסיף"
פסוק א' "עצמותיו, מלאו עלומו"
פסוק יב' "אם-תמתיק בפיו רעה"
פסוק יד' "ראש-פתנים יינק"
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

המילה סעיפים מופיעה בתנ"ך מספר פעמים, בכתיבים שונים. לעיתים נכתב "סעפים" או "שעפים", ולעיתים גם "שרעפים". קיימים מגוון כתיבים שונים למילה: ידוע, שהשי"ן השמאלית והסמ"ך מתחלפות בינהן, וגם רי"ש נוספת לפעמים למילים המקראיות, למרות שזו תופעה נדירה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות פילולוגיות בספר איוב פרק כ'", סמינריון אודות "בעיות פילולוגיות בספר איוב פרק כ'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.