היישום אינו מחובר לאינטרנט

המילואים - תופעה ישראלית ייחודית

עבודה מס' 070006

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתופעה תוך התמקדות במספר שאלות מרכזיות.

2,966 מילים ,10 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בשנת 2008 אישרה כנסת ישראל את "חוק שירות המילואים". מטרתו של חוק זה להגדיר את מבנה מערך המילואים של צבא הגנה לישראל, כשירותו ומטרותיו, וכן את המתווה לקריאה לשירות מילואים ואת חובותיו של חייל המילואים וזכויותיו, והכל תוך ראיית מערך המילואים כחלק בלתי נפרד מצבא הגנה לישראל המהווה נדבך מרכזי שעליו נשען הצבא לצורכי ביטחון המדינה ותוך ראיית הנמנים עם מערך המילואים כתורמים תרומה ייחודית למדינת ישראל (לשון החוק, רשומות, ספר החוקים).
בעבודה זו ייבחן שירות המילואים במדינת ישראל, תוך התמקדות במספר שאלות מרכזיות. אופי השאלות עוסק באופיו של שירות המילואים, הגורמים המשפיעים על המוטיבציה של הפרט לשרת במילואים, הקשר בין השירות הסדיר לשירות המילואים וסוגיית השוויון בנטל המעסיקה את הציבור בישראל לאורך שנים רבות.

תוכן העניינים:
מבוא
1. שירות מילואים - כללי
2. התנדבות או חובה? - מהו החלק ההתנדבותי ומהו חלק החובה בעבר וכיום? האם החיוב וההתנדבות עומדים בסתירה, או שמא משלימים זה את זה?
3. מוטיבציה לשירות מילואים - מה מקומו של המפקד הישיר במילואים, מג"ד, מ"פ, במוטיבציה להמשך שירות מילואים של פקודיו?
4. הקשר בין שירות סדיר לשירות מילואים - מה הקשר, הישיר והעקיף, בין שרות החובה לשרות המילואים? האם שינוי בצורת שרות החובה אמור להשפיע על שרות המילואים?
5. שוויון בנטל - האם אפשרי?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בהקשר הישראלי, המושג "צבא האומה" הוצא בתחילת שנות ה-40 על ידי יהושוע גלוברמן. יעדיו של צבא זה לפי גלוברמן היו שניים: גיוס מירב המשאבים הלאומיים בשעת מלחמה, ויצירת אינטגרציה חברתית, ארגונית ותרבותית. בסוף שנת 1948 הציב בן גוריון עקרונות אחדים בהקשר לשירות המילואים (נבו ושור, 2002):

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המילואים - תופעה ישראלית ייחודית", סמינריון אודות "המילואים - תופעה ישראלית ייחודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.