היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדוע החליטה ממשלת ארצות הברית להטיל פצצות אטום על יפן?

עבודה מס' 069965

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההחלטה להטיל פצצת אטום על יפן על פי תיאוריית הריאליזם ומודל קבלת ההחלטות הרציונאלי.

4,861 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אחקור מדוע החליטה ממשלת ארצות הברית להטיל פצצות אטום על יפן. אסביר את ההחלטה על פי תאוריות מתחום היחסים הבינלאומיים; הראליזם ההתקפי ומודל קבלת ההחלטות הרציונאלי. הריאליזם ההתקפי, היא תאוריה ניאו-ראליסטית שיכולה להסביר את התנהגותן של מדינות בעולם. על פיה, השאיפה לביטחון של ארצות הברית, עקב רצונה לשרוד ולהיות הגמון, היא הסיבה להחלטה. בנוסף, ניתן לראות שההחלטה התקבלה על פי שלבי מודל קבלת ההחלטות הרציונאלי. הארי טרומן, נשיא ארצות הברית, פעל לפי שלבי המודל דרך בחינת תמונת המצב, קביעת יעדים, בחינת האלטרנטיבות לפעולה ובחירת האלטרנטיבה של שימוש הפצצה האטומית על יפן. במשך העבודה, אפרט את שני ההסברים האפשריים תוך מתן דוגמאות מההתרחשויות שאירעו לפני קבלת ההחלטה.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק תיאורטי:
-ראליזם
-המודל הרציונלי לקבלת החלטות
הניתוח האמפירי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיאוריות הבולטות בריאליזם, הראליזם הקלאסי, הראליזם ההגנתי והתקפי, התייחסו לשאלות; מדוע מדינות שואפות לעוצמה וכמה עוצמה המדינה רוצה(10). הראליזם הקלאסי, על פי מורגנתאו, מבוסס על טבע האדם, לפיו טבע האדם מושלך על טבע המדינות. כלומר, האדם הוא שואף לעוצמה ולכן גם מדינות. המערכת האנרכית גם כן מובילה לשאיפה לעוצמה בכך שיוצרת פחד וחוסר וודאות, והשגת עוצמה מבטיחה למדינות ביטחון(11). בנוסף, מדיניות החוץ של מדינה שמה דגש על השגת האינטרס הלאומי וכל האמצעים לכך כשרים(12).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדוע החליטה ממשלת ארצות הברית להטיל פצצות אטום על יפן?", סמינריון אודות "מדוע החליטה ממשלת ארצות הברית להטיל פצצות אטום על יפן?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.