היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרשנות מילים בספר איוב

עבודה מס' 069960

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פירוש מילים עפ"י המתודה של הלר משה.

7,384 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

פרשנות המילים בעבודה זו תיעשה עפ"י המתודה של הלר משה אשר הובאה ע"י כהן חיים (Cohen, C. 1989). המתודה אומרת שיש להתחיל בהיבט הסמנטי של המילה וכשלב שני לבחון את האטימולוגיה שלה. עבודה זו תתייחס לתקבולת (אם תימצא), לתפוצות הבין-דיאלקטיות שלה, תבוצע השוואה אטימולוגית, תיבדק היתכנות שיבושים טקסטואליים, הימצאות של הומונים או של פוליסמיה, תיעשה התייחסות לקרי וכתיב ולאפשרות של גלוסה.
הפרשנות תיעזר בבלשני ימי הביניים מתוך "מקראות גדולות", בפרשני התק' המודרנית, בחקר המקרא המודרני וכן במספר מילונים.
מכיוון שכל המילים שייחקרו בעבודה זו נמצאות בקטע אחד בן 14 פסוקים, תיחקר הסוגה הספרותית בה המילים מופיעות והרובד שלהן, ההשערות לגבי זמן כתיבת הקטע ואפילו השערות בנוגע לשפה בה הוא נכתב במקור - עוד לפני הניתוח הפרטני.

הקטע שבו מדובר הוא מספר איוב.

תוכן העניינים:
מבוא
פירושי המילים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יד למס מרעהו חסד; ויראת שדי יעזוב.
לא ברור מי הוא נושא המשפט, מה הטענה בו, וגם המילה "חסד" ניתנת להתפרש בצורות שונות. נראה, שהפסוק עוסק בשני אנשים- אדם ורעהו, ומהקשר הפסוק מסתבר שמדובר באיוב ואליפז אליו הוא פונה בתשובתו.

תגים:

מקרא · עברית · בלשנות · מילון · תנך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרשנות מילים בספר איוב", סמינריון אודות "פרשנות מילים בספר איוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.