היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפואמה האוטוביוגראפית ומאפייניה בשירי חיים נחמן ביאליק

עבודה מס' 069947

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם המאפיינים של הפואמה האוטוביוגרפית של ביאליק, והאם היא שונה או דומה לפואמות אוטוביוגרפיות אחרות בשירה העברית.

5,483 מילים ,10 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הפואמה היא סוג של שיר עלילתי עתיק ימים שתחילתו בתקופה היוונית. לרוב כולל השיר עלילה מחורזת ברורה שהמשורר מתאר בה את עצמו בכמה תחומים: רומנטי, ספרותי, סימבוליסטי. הז'אנר של פואמה אוטוביוגראפית הופיע לראשונה בספרות העברית בראשית המאה העשרים בשירתו של ביאליק בשם "נח".
בפואמה זו, תיאר ביאליק את תהליך צמיחתו והתפתחותו כמשורר יהודי צעיר. פואמה זו מתעדת גם כן את התפתחותה של הפואמה המודרנית בספרות העברית. היא זכתה למחקרים רבים שבחנו את מאפייניה כפואמה וכמו כן זכתה להשוואה עם פואמות אחרות, לדוגמת הפואמה של המשורר העברי וייל בשם שירי תפארת.
הפואמה האוטוביוגרפית היא ניסיון של המשורר לעקוב אחרי רצף התפתחות החוויה האישית שלו. השיר "שירתי" נחשב לפואמה האוטוביוגרפית הראשונה של המשורר ביאליק שתיאר בה את התפתחותו כמשורר יהודי ציוני מודרני.
כוונתו בשיר זה הייתה לתאר את התפתחותו, ולהחדיר לשירה את המאפיינים של הז'אנר העברי המודרני. עבודה זו מתמקדת במאפיינים של הפואמה האוטוביוגרפית המודרנית בשירה העברית בפרק א, ובפרק ב' ניתוח השיר "שירתי" כדוגמה לפואמה האוטוביוגרפית בשירתו של ביאליק.
העבודה תענה על השאלות: מהן המאפיינים של הפואמה האוטוביוגרפית של ביאליק? והאם היא שונה או דומה לפואמות אוטוביוגרפיות אחרות בשירה העברית?
בפרק הראשון הגדרתי מהי הפואמה וכיצד התפתחה במאה ה-20 והפרק השני יעסוק בניתוח השירה על פי המקורות, בנוסף אבקש להעריך את תפקידה של הפואמה האוטוביוגראפית ומאפייניה והשוני בינה ובין שאר הפואמות, במידה שהוא קיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א
1.1 פואמה מהי
1.2 התהוותה של הפואמה העברית המודרנית
1.3 הפואמה העברית המודרנית

פרק ב
2.1. הגדרת הפואמה האוטוביוגרפית של ביאליק
2.2 הפואמה האוטוביוגרפית בשירת ביאליק
2.4. הפואמה האוטוביוגרפית "שירתי"

סיכום ומסקנות
רשימת ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. הפואמה הרומנטית: כוללת בתוכה שני סוגים עיקריים, פואמה אדגר סיבית אשר במרכזה עומד גיבור כלשהו אשר אינו המשורר עצמו, ואילו המשורר הינו דמות אשר באספקט הפעיל תהיה מעורבת בעלילה. ישנה גם את הפואמה האוטוביוגרפית, אשר המודל המבני שלה שונה. בפואמה הזו היוצר, המשורר, עצמו הוא גיבור השיר, וזה מתאר באופן ציורי את התהליך במהלכו מתבגר ואת הדרך אשר בה נבנה כמשורר. בעקבותיה של הפואמה הרומנטית התחוללו במבנה הפואמה שינויים מסוימים(3).

תגים:

שירה עברית · פואמה · יצירה · אוטוביוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפואמה האוטוביוגראפית ומאפייניה בשירי חיים נחמן ביאליק", סמינריון אודות "הפואמה האוטוביוגראפית ומאפייניה בשירי חיים נחמן ביאליק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.