היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטחון יתר בקרב משקיעים

עבודה מס' 069943

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשפעה של ביטחון היתר בקרב המשקיעים על נפח פעילותם ועל ביצועיהם לטווח הארוך.

7,756 מילים ,13 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ביטחון יתר הינו מושג הלקוח מתחום קבלת ההחלטות ומתאר מצב שבו אנשים נוטים להפגין ביטחון יתר בנכונות ההשערות, הערכות ואומדנים גם כאשר הידע שלהם מוגבל. תוספת למידע, גם אם אינה תורמת ליכולת ההערכה / ניבוי, תורמת לתחושת הביטחון ומגבירה את הטיית ביטחון היתר.
במאמרים רבים ניתן למצוא עדויות להערכת יתר לגבי סוג מסוים של אינפורמציה, למשל, אינפורמציה בולטת (כלומר, מידע שמושך תשומת לב) - Kahneman & Tversky (1973), Grether (1980). אנשים נותנים משקל גדול יותר למקרים, תרחישים ודוגמאות בולטות מאשר לאינפורמציה רלוונטית, מופשטת וסטטיסטית. לדוגמא, תופעה ידועה בשם "היד החמה" בכדורסל כאשר שחקן קולע סלים בצרורות ונדמה כאילו ההסתברות שלו לקלוע את הסל הבא גבוהה יותר למרות שאין לכך אחיזה במציאות.
בעבודה זו בחרנו להתמקד בתופעת ביטחון היתר אצל המשקיעים ומנהלי ההשקעות ולבחון כיצד משפיעה ההטיה על היקפי המסחר שלהם, ועל ביצועיהם בתיקי ההשקעות לאורך זמן.
לצורך כך הצגנו סקירה ודיון בשני מאמרים מרכזיים ודנו בתוצאות הניסויים המתוארים בהם:
1. The Perception of Control and the Level of Overconfidence: Evidence from Analyst Earnings Estimates and Price Targets Olaf Stotz and Rüdiger von Nitzsch The Journal of Behavioral Finance 2005, Vol. 6, No. 3, 121-128
מאמר העוסק בתפיסת השליטה ורמת בטחון עצמי מופרז. במרכז המאמר בוצע המחקר שמנסה לענות על השאלה, מדוע אנליסטים מפריזים בהערכת היכולות שלהם בחיזוי רווחים ומחירים?
התפיסה החזקה ביותר של שליטה נחשבת לא מציאותית; אדם מאמין שיכול להשפיע באופן משמעותי על אירועי השוק. במקרה זה, אין כמעט אשליה של שליטה. ממצאים אמפיריים מראים כי בני אדם בהקשר זה באופן שיטתי מעריכים יתר על המידה את נכונות השיפוט שלהם. מחקר זה מוכיח כי ביטחון עצמי מופרז באנליסטים בולט יותר ביחס לתחזיות הרווחים מאשר לתחזיות מחירים. בגלל שלאנליסטים תפיסה חזקה יותר של שליטה בעת חיזוי רווחים לעומת מחירים, תוצאות אלו תומכות בהשערה כי התפיסה של שליטה באופן משמעותי משפיעה על רמת ביטחון עצמי מופרז.
2. Communication of Confidence as a Determinant of Group Judgment Accuracy
ROBERT BLOOMFIELD, ROBERT LIBBY, AND MARK W. NELSON
Johnson Graduate School of Management, Cornell University
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND HUMAN DECISION PROCESSES
Vol. 68, No. 3, December, pp. 287-300, 1996 ARTICLE NO. 0106

מאמר זה בודק את רמת הביטחון של הפרט כחלק מהקבוצה והשפעתו על החלטת הקבוצה כולה.
במרכזו של המאמר עומד מחקר שבמסגרתו נבדקו מספר קבוצות ברמת קבלת ההחלטות של הפרט לאור מניפולציות שונות והשפעתו על הקבוצה. בהגדרה הבסיסית כאשר באים לבחון את השפעת ביטחון היתר של היחיד על ביצועי הקבוצה החוקרים מגדירים ביצועים נתפסים של קבוצות כיכולת של הקבוצה לזהות את חברי הקבוצה בעלי יכולות קבלת ההחלטות הגבוהות ביותר. מתוצאות המחקר עולה קשר ישיר בין רמת קבלת ההחלטות של הפרט והיכולת שלו להפגין ביטחון ביכולתו לקבל החלטות נכונות לבין החלטת שאר חבריהקבוצה.

בפרק המחקרי של העבודה בחרנו לבחון ממצאים ממחקרים שונים ולענות על מספר שאלות מחקר.
1. מהי השפעת האפקט אשליית השליטה על היקפי המסחר וביצועי המשקיעים?
2. כיצד משפיע בטחון היתר על ביצועי המשקיעים באופן כללי?
3. האם נכונה השערה שבטחון יתר מביא להיקף מסחר גבוה יותר?
בפרק זה נציג מגוון סוגים של ביטחון יתר והאפקט שלהם כפי שתועדו בספרות המקצועית. נציג כיצד מתבטא ביטחון היתר בהיקפי המסחר של המשקיעים ובביצועיהם. לבסוף נציג סיכום ומסקנות עיקריות.

קטע מהעבודה:

הרקע למחקר
במחצית שנות ה-90 נטבע מושג "הכלכלה החדשה" ומניות רבות הונפקו בציפיה לרווחים גדולים. ערכן "על הנייר" של המון חברות היה גבוה בהרבה מערכן בפועל; עובדים גויסו והתחלפו בקצב מסחרר, מה שהצביע על הדינמיות הרבה של הענף. תופעות אלו הביאו לכינוי "בועת ההיי-טק", או בשמה האחר "בועת הדוט-קום". בתחילת שנות ה-2000, כשהתחזיות לציפיות ורווחים גדולים לא התממשו וכשהתברר ששוק האינטרנט מתפתח לאט מהמצופה, דובר על "פיצוץ הבועה": חברות היי-טק רבות נסגרו ואלפי אנשי מחשבים צעירים מצאו עצמם מחוסרי עבודה.

תגים:

אשליית השליטה · מימון התנהגותי · התנהגות משקיעים · שוק ההון · השקעות · בורסה · הטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטחון יתר בקרב משקיעים", סמינריון אודות "ביטחון יתר בקרב משקיעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.