היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול לפי אילוצים

עבודה מס' 069891

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר תיאורטי בשאלה מני השיטה המתאימה ביותר לקביעת הרכב הייצור האופטימאלי תחת גישת "ניהול לפי אילוצים"?

7,596 מילים ,21 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודתי היא מחקר תיאורטי שבמסגרתו אבחן האם קיימת שיטה אבסולוטית לקביעת הרכב הייצור בפירמה מסוימת תחת המודל "ניהול לפי אילוצים" שניתן לקבוע כי היא היעילה ביותר, ואם כן, מהי השיטה; או שמא ניתן להצביע על יותר משיטה אחת לקביעת הרכב הייצור וזאת בהתאם לנסיבות שונות כגון מספר צווארי הבקבוק (האילוצים) הקיימים בפירמה.
לצורך בחינת השערות המחקר והסקת המסקנות, נעשה שימוש במגוון מאמרים העוסקים בנושא, אשר בחנו את היתרונות והחסרונות של שלוש השיטות העיקריות העוסקות בקביעת הרכב הייצור תחת גישת ניהול לפי אילוצים.
התוצאות שעלו מן המחקר אינן מצביעות על פתרון חד משמעי שיביא לפיתרון אופטימאלי בכל המקרים הקיימים, אך עם זאת ניתן לומר כי בבעיות בהן קיימים מספר רב של צווארי בקבוק, השיטה המשופרת תצליח להביא את הפירמה לתפוקה מקסימאלית כמעט בכל המקרים. ובאשר לבעיות המכילות צוואר בקבוק יחיד, קיים יתרון קל לשיטה המתקדמת, אך עם זאת קיימים מקרים בהם גם השיטה המסורתית תצליח להגיע לפיתרון אופטימאלי וזאת כאשר הבעיות פשוטות יותר, ולא קיימים מקרים בהם מכניסים מוצרים חדשים לקו הייצור, שכן אז תהליך קביעת הרכב היצור עפ"י השיטה המסורתית אינו יעיל ויוצר הרכב ייצור לא אופטימאלי.

שאלת המחקר בה תעסוק העבודה היא: מהי השיטה המתאימה ביותר לקביעת הרכב הייצור האופטימאלי תחת גישת "ניהול לפי אילוצים"?

בהתאם לשלוש השיטות שהוצגו בחלק הראשון של העבודה, אנו נבדוק האם קיימת שיטה שעדיפה אבסולוטית על פני השיטות האחרות לקביעת הרכב ייצור אופטימאלי או שמא קיימת יותר משיטה אופטימאלית אחת וזאת בהתאם למספר המשאבים המאולצים הקיימים בפירמה בבואה לקבוע את הרכב הייצור.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע:
-מהו ניהול לפי אילוצים
-אילו חברות יבחרו להשתמש בגישה זו
-מודל חמשת צעדי המיקוד
-השיטות השונות לקביעת הרכב הייצור

שאלת המחקר
השערות המחקר ודיון בהן
מסקנות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עפ"י Rahman (1998) גישת הניהול לפי אילוצים מורכבת משני חלקים עיקריים. הראשון הוא תהליך חמש שלבי שנועד למקד את ההנהלה באילוץ של המערכת, להתאים את המערכת אליו, ולנצלו על מנת לשפר את הארגון כולו. החלק השני הינו מקבץ של טכניקות ותהליכי חשיבה שיישומם מאפשר להנהלה להבין טוב יותר את הבעיות שעומדות בפניה ולפתור אותן.

תגים:

ניהולית · סמינריון · TOC · הרכב הייצור · גישות ניהוליות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול לפי אילוצים", סמינריון אודות "ניהול לפי אילוצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.