היישום אינו מחובר לאינטרנט

TOC - ניהול לפי אילוצים

עבודה מס' 068788

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הטמעת שיטת ניהול לפי אילוצים ושימוש בצעדי מיקוד משפיעים על ביצועי חברות קטנות?

6,825 מילים ,22 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון כיצד שיטת ניהול לפי אילוצים משפיעה על חברות קטנות. בעבודה זו אנסה להדגים כיצד מנהלי עסקים קטנים יכולים ליצור יתרון תחרותי ע"י שימוש בעקרונות בסיסיים של תורת האילוצים. מדדי ביצוע של תורת האילוצים מעודדים את המנהלים של עסקים קטנים למצוא דרכים חדשניות להגדלת התפוקה במקום לבצע קיצוץ בעליות.
מאוד הכרחי עבור עסקים קטנים להגדיר ולנהל את פעילויותיהם כדי לתמוך באסטרטגיות עסקיות ולבסס את עצמם מול מתחרים אגרסיביים. עסקים קטנים אשר מזניחים פעולות בעלות סיכון, נמצאים בסכנה שלא יעמדו בפני תחרות. ולעומת זאת, חברות אשר מאמצות פעולות לפי פילוסופיות ניהול כגון ניהול לפי איכות, ג'אסט אין טיים ואת תורת האילוצים הן נמצאות במשחק וקוצרות את היתרונות. שיטות אלה תומכות בפעולות הניהול באמצעות שיפור מתמיד ואם מנהלים משתמשים ביעילות בשיטות אלה לצורך זיהוי מטרות של הארגון ולצורך זיהוי האילוצים בארגון, הדבר מוביל לביצועים טובים יותר ולשיפור במציאת פתרונות.
היעדים הכללים של השקפות אלה דומים, כלומר שיפור הרווחיות של העסק וסיפוק צרכי הלקוחות. יחד עם זאת ההתמקדות שלהם שונה מאוד: ניהול לפי איכות - מדגישה ביצוע נכון בפעם הראשונה, JUT - מדגישה ייצור לפי "מנות קטנות" תוך כדי צמצום "בזבוזים" ותורת האילוצים - מתרכזת במציאת אילוצים - החוליה החלשה בשרשרת.

שאלת המחקר היא לפיכך, כיצד הטמעת שיטת ניהול לפי אילוצים ושימוש בצעדי מיקוד משפיעים על ביצועי חברות קטנות?
השערות המחקר אשר נגזרת משאלת המחקר הן:
- הפעלה יעילה של ניהול לפי אילוצים ויישום מושכל של השיטה, אשר מבוססת על יכולות של העובדים בחברות קטנות ועל הפעלת תהליכים יכולים לספק את הבסיס ליתרון תחרותי ולהוביל אותן להשבחת ערך מהותית ולשיפור ביצועים משמעותי.
- שימוש ב"צעדי המיקוד" של ניהול לפי אילוצים יחשפו את האילוצים העסקיים ויספקו המלצות מעשיות אשר ישפרו באופן משמעותי את התפוקה, את ניצול משאבים ואת שביעות רצונם של הלקוחות וזאת ללא גביית הוצאות משמעותיות.
- יישום תורת האילוצים בחברות קטנות משפר חשיבה ניהולית ונותן כלים לאיתור בעיות השורש אשר הטיפול בהן והשינוי בהן ישביח את ערך החברות הקטנות.

חברות קטנות באופן קבוע מתמודדות עם אתגרים כמו להגיב לשנויים בגורמים סביבתיים כמו הופעתו של שוק עולמי, השפעת השיווק ומגוון רחב של מוצרים באיכות טובה יותר והביקוש לאספקה נהיה גדול יותר.
כדי לשרוד ולשגשג, החברות הקטנות צריכות לעצב מחדש את עצמם ע"מ להצליח ולשמור על חדשנות מתמשכת.
יישום ההתפתחות של פילוסופיית ניהול כגון ניהול לפי אילוצים, יכולה לספק הזדמנות אפקטיבית עבור החברות הקטנות להתחרות ולהוביל.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע והצגת השיטה ניהול לפי אילוצים
כלים לזיהוי האילוץ
היבטים אסטרטגיים של ניהול לפי אילוצים
שאלת המחקר
השערות המחקר
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

במאמרם של Mabin V.J and Balderstone S.J (2000) סברו שיישום גישת הניהול לפי אילוצים משפר מדדי ביצוע תפעוליים ופיננסיים, גם עם יישום חלקי של המתודולוגיה.
לפי מאמרם של Amarpeet S Kohli, Mahesh Gupta (2010) ניהול לפי אילוצים מנסה ויכול לעזור לבעלי העסקים הקטנים לשמור על המיקוד הנכון של אילוצי המערכת. לאחר הכרת האילוצים שיטת הניהול לפי אילוצים מציעה גישה ייחודית לניהול האילוצים הללו.
תורת האילוצים מבוססת על פילוסופיית ניהול המתמקדת בשינוי בשלוש רמות: התפיסה של הארגון, אמצעים אשר מובילים את הארגון ושיטות המועסקים בארגון.

תגים:

תורת האילוצים · חברות קטנות · TOC · גישות ניהוליות · עסקים קטנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "TOC - ניהול לפי אילוצים", סמינריון אודות "TOC - ניהול לפי אילוצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.