היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההסברה הישראלית בעמוד ענן

עבודה מס' 069873

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית שהופעל על ידי מדינת ישראל במהלך המבצע.

4,967 מילים ,27 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מבצע "עמוד ענן" היה מבצע צבאי של צה"ל ברצועת עזה, שהחל ב-14 בנובמבר 2012 והסתיים ב-21 בנובמבר 2012. במבצע נערכו אלפי תקיפות על יעדים ברצועת עזה, ובמקביל נורו מרצועת עזה אלפי רקטות לעבר יישובים בישראל.

במהלך ימי המבצע הפעילה מדינת ישראל מערך הסברה נרחב ודיפלומטיה ציבורית, שנועדו כולם להשפיע על דעת הקהל העולמית ולהסביר את הצד הישראלי בעימות. מערך הסברה זה עוצב לאורם של כישלונות ההסברה של מדינת ישראל במלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה ופרשת המשט הטורקי, שזכו כולם לביקורת ציבורית ומדינית חריפה בכל האמור לטיפול בדעת הקהל העולמית ותפקוד מערך ההסברה הלאומי בהם- דובר צה"ל, משרד החוץ ומשרד ההסברה הלאומי.

מטרת עבודה זו היא לסקור ולנתח את מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית שהופעל על ידי מדינת ישראל במהלך מבצע עמוד ענן- היכן התרכזו מאמצי ההסברה, באילו כלים נעשה שימוש, מה הייתה מעורבות התקשורת ומי "ניצח" בקרב ההסברה.
בפרק הראשון של העבודה מוצגת סקירה כללית של מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית בישראל, בדגש על הרפורמה שנערכה במערך זה בשנת 2007.
בפרק השני מובאת סקירה קצרה על מבצע עמוד ענן, מטרותיו ומהלכיו.
הפרק השלישי מציג את גורמי ההסברה הראשיים במבצע עמוד ענן ותפקודם במהלכו, תוך ניתוח של הכלים השונים במידה ובניו- מדיה בהם נעשה שימוש על ידי הגורמים השונים.
חלקה האחרון של העבודה הינו דיון וביקורת על מערך ההסברה שהופעל, וניסיון לענות על השאלה האם ישראל "ניצחה" בקרב ההסברה כולל העלאת סוגיות להמשך דיון.

תוכן עניינים:
מבוא
1. ההסברה הישראלית- היסטוריה והתפתחות
2. הרפורמה במערך ההסברה הישראלי
3. מבצע עמוד ענן
4. גורמי ההסברה הראשיים במבצע עמוד ענן ותפקודם במהלכו
4.1 מיתוג מבצע עמוד ענן
4.2 חשיפת המבצע בפני כלי תקשורת זרים
4.3. שימוש ברשתות חברתיות במהלך המבצע
5. דיון וביקורת
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לטענת גלבוע ( Gilboa,2008) מושג ה'דיפלומטיה הציבורית החדשה' שם במרכזו תפיסות הפעלה של 'עצמה רכה', וגישה זו מבטאת מעבר מעולם שבו מדיניות החוץ של מדינה מתנהלת במושגים של עצמה, כוח ומניפולציות לעולם שבו היא מתנהלת לפי מושגים של דימוי, אמון וערכים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההסברה הישראלית בעמוד ענן", סמינריון אודות "ההסברה הישראלית בעמוד ענן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.