היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התאבדות לדיכאון

עבודה מס' 063926

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מתוך סיפורה האישי של הסופרת עדנה רזי - "כמו שבר ענן".

2,861 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בקשר, שבין התאבדות לדיכאון, על בסיס קטגוריית המיון של DSM - IV ובתוכה בהפרעה החד קוטבית, מתוך סיפורה האישי של הסופרת עדנה רזי, בספרה "כמו שבר ענן" (הוצ' מודן, ת"א, 1999).
בעבודתי זו אתייחס לגורמים והשפעותיהם של "ההפרעות האפקטיביות" Affective Disorders או בשמן החדש "הפרעות במצב רוח" Mood Disorcler ובמיוחד במצב דיכאון קשה, כמו כן אתייחס למהלך ההפרעות כפי שבאו לידי ביטוי בספרה של עדנה, בתחום הקוגנטיבי, ההתנהגותי, הפסיכופיזיולוגי והבין - אישי.
למרות שאירועי דיכאון נמנים עם הגורמים השכיחים ביותר להיווצרותה של הנטייה להתאבדות, עדיין שורר ערפל בין חוקרים ותיאורטיקנים באשר להכרחיותו של דיכאון להתאבדות ולהיפך. ברור הוא כי מדובר בנקודות על קו הרצף של מצבי רוח וסיפורה של עדנה ממחיש זאת באופן בולט.
"הדיכאון הוא ההפרעה הנפוצה ביותר במאה ה- 20. מחקרים מוכיחים שלפחות אחד מכל שישה אנשים סובל מדיכאון עמוק בשלב מסויים של חייו" (האיגוד הפסיכאטרי האמריקני, 1998).

בעבודה משולבים ציטוטים רלוונטיים לכל פרק ואשר משקפים את המאפיינים העיקריים בהם בחרתי לעסוק.

קטע מהעבודה:

הפרעות במצבי רוח הם חלק מביטויי החיים הנורמליים כתגובה למצבי דחק שונים, בתקופות שונות של החיים. תגובת דכאון מופיעה בדרך כלל במצבים הקשורים לפרידה, ניתוק או אובדן הקשר עם קבוצת ההשתייכות ובמיוחד עם האם (א.אליצור). המעבר אל התחום הפתולוגי נוגעת להבדלים בעוצמה, במשך ובאופי המצוקה האישית ובכמות ההפרעה התיפקודית.

מקורות:

אליצור ואחרים, (1991) פרקים נבחרים בפסיכאטריה, עורך ח. מוניץ, הוצאת פפירוס, אוניברסיטת תל - אביב.
י. אור - בך, (1989) ילדים שאינם רוצים לחיות, הוצאת אוניברסיטת בר - אילן.
א.ה. אריקסון, (1988) ילדות וחברה, הוצאת ספרית הפועלים, תל - אביב.
א. מילר, (1992) הדרמה של הילד המחונן, החיפוש אחר העצמי האמיתי, הוצאת דביר, תל אביב.
מ. סקוט -פק. דרך חדשה, גישה אל החיים שעיקרה אהבה טיפוח ערכים וצמיחה רוחנית. הוצאת לדורי, תל - אביב.
ע. רזי, (1999) כמו שבר ענן, הוצאת מודן.

תגים:

דיכאון · אובדנות · פסיכופתולוגיה · ספרות · דמות · ספרותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התאבדות לדיכאון", סמינריון אודות "הקשר בין התאבדות לדיכאון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.