היישום אינו מחובר לאינטרנט

הניהול האוטונומי-עצמי של בתי ספר

עבודה מס' 069849

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הניהול האוטונומי-עצמי של בתי ספר על המוטיבציה של המורה מבחינה אישית ומקצועית.

6,253 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו, בחנו את יעילות הניהול העצמי מן האספקט החינוכי-פדגוגי. זאת, באמצעות יציאה לשטח ואיסוף רשמים על-ידי תשאול העושים במלאכת החינוך בבתי-הספר האוטונומיים.

במחקרנו זה, אנו רוצים לברר כיצד משפיע הניהול העצמי על מוטיבציית המורים בבתי ספר תיכוניים.
שיטת המחקר תהיה השיטה האיכותנית, כאשר נקודת המוצא היא שרק בשיטה זו ניתן להתייחס לחלקי התנהגות שלא ניתן להגדירם באמצעות מתן ציון בשאלון סגור. יש להתייחס לכך, שחלק גדול מהשפה בה מתבטאים אנשים אינו וורבלי וראוי להתייחס גם לשפת הגוף, לתנועות המתבצעות במהלך הראיון. קיים צורך לברר נושאים שונים הקשורים לאקלים הבית ספרי, הן מפי אוכלוסיות המחקר עצמן והן על פי התרשמויות של הצופה. מבחינתנו, כל אחד המורים הקשורים לצוות ההנהלה מהווה גם צופה על סביבת המחקר ועל כן הוא בבחינת אינפורמנט היכול לתאר את סביבתו המוכרת.
כלי המחקר
ראיונות שנערכו עם עשרים מורים לבירור עמדותיהם ותחושותיהם לגבי שיטת ניהול עצמי בבית ספרם.
אוכלוסייה נחקרת
האוכלוסייה הנחקרת הינה מורים המלמדים בבית ספר תיכוניים המנוהלים בניהול עצמי. כאשר חלקם מקורבים להנהלה ומהווים חלק מצוות-ההנהלה וחלקם מהווים חלק מצוות המורים. האוכלוסייה הנחקרת הינה הטרוגנית ומורכבת ממיצוב חברתי, השונה זה מזה.
מקום המחקר
מקום המחקר הינו בתי ספר תיכוניים בעיר ירושלים. בוצעו תצפיות בכל השעורים שתוקצבו ע"י הניהול העצמי אך אלו היו מעטים- ועובדה זו תשפיע בעתיד על מסקנות המחקר.

תוכן העניינים:
1. מבוא
כלי המחקר
אוכלוסייה נחקרת
מקום המחקר
מגבלות המחקר
הטענה
2. רקע וסקירת ספרות
ניהול בשיטה המסורתית וניהול עצמי - ביזור ומירכוז
ההבדלים בין בתי ספר בניהול עצמי לבין בתי ספר שאינם בניהול עצמי
3. המחקר וממצאיו
שיטה וכלי מחקר
משתתפים
ניקוד ומדרג נתונים
הצגת הנתונים
ניתוח הנתונים
מידת ההיכרות עם נושא הניהול העצמי
ההשפעה המיוחסת לניהול העצמי על העשייה החינוכית והפדגוגית
דימוי עצמי של מורה יוזם
רצון להציע תכנית או רעיון להנהלה
שביעות רצון כללית
4. המלצות למחקר עתידי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח א': נוסח הראיון

קטע מהעבודה:

משרד החינוך הבהיר לאחרונה (סאסי וכהן, תשע"ב) כי עפ"י גישת הניהול המסורתי, מדרג בין מקבל ההחלטה ובעל המשאבים לבין ההתרחשות בשדה. מורים רבים מזהים את צרכי התלמידים, אך הם חסרי אונים בהיעדר משאבים זמינים. מכאן יוצא הדו"ח נגד המצב הקיים של חסמים ותהליכים מייגעים בצינורות הביורוקרטיים העומדים בפני אנשי החינוך ובסופו של דבר פוגעים בתלמיד. עפ"י הדו"ח, הניהול העצמי נועד לתת מענה לבעיות אלה, בדמות משאבים זמינים המנוהלים ע"י אנשי ביה"ס עצמו.

תגים:

בתי ספר · ניהול אוטונומי · עצמאי · ניהול עצמי · ביזור ומירכוז · המורה האוטונומי · מוטיבציית מורים · דמות המורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הניהול האוטונומי-עצמי של בתי ספר", סמינריון אודות "הניהול האוטונומי-עצמי של בתי ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.