היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין מורה בבית ספר לגננת בפריסת דפוסי ההתקשרות

עבודה מס' 069843

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעו שאלון שפותח על ידי Hazan & Shaver (1987) ועודכן ע"י טולמץ (1988).

4,495 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תיאוריית ההתקשרות הינה תיאוריה פסיכולוגית התפתחותית, אותה הגה ג'ון בולבי, פסיכו-אנליטקאי ופסיכיאטר ילדים בריטי. התיאוריה מבוססת על נטייתו הטבעית של התינוק, לימים הפעוט והילד, לפתח זיקה ותלות בקרבה לגופים אשר אמונים לטפל, להגן ולתמוך בו. בשל הקשר החזק הקיים בין הילדים להוריהם, תקופת המעבר של הפרידה מההורים ומעבר הילדים למסגרות החינוך השונות הינה מורכבת וסבוכה רגשית וביכולתה להשפיע רבות על אופן ההתפתחות החברתית ועולמו הרגשי של הילד. בשל חשיבות נושא זה, במסגרת עבודה זו נבחנו הבדלים בין מורות בבתי ספר לבין גננות בפריסת דפוסי ההתקשרות. במחקר השתתפו 30 נשות חינוך (15 מורות ו-15 גננות). התגלה כי לגננות היקשרות בטוחה גבוהה יותר ביחס למורות אך לא נמצאו הבדלים מובהקים בין המורות והגננות בנוגע לשני סוגי ההתקשרות האחרים: חרדה-אמביוולנטית ונמנעת. מחקר זה יציג הסברים לממצאים ואף המלצות לכיווני מחקר עתידיים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות
הגדרת תפקיד: הגננת והמורה במערכת החינוך
ההתקשרות בחינוך: תיאוריית ההתקשרות של באולבי
סוגי ההתקשרות השונים , סיבות והשפעתם בגילאים מאוחרים
דפוסי התקשרות בחינוך- הילד והמחנכת/ מטפלת
התקשרות בגן מול התקשרות בבית הספר
2. שיטה
נבדקות
כלים
הליך המחקר
3. תוצאות
דיון ומסקנות
המלצות
ביבליוגרפיה
נספח- שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

מערכת יחסים שנמצא כי לימים משפיעה במידה רבה על אופן התפתחותו החברתית ועולמו הרגשי של הילד משנות ינקותו, ילדותו המאוחרת ולעיתים אף מהווה כלי ניבוי באשר למשך התנהלותו החברתית- רגשית של האדם כל חייו (בקר, 2009).

תגים:

היקשרות · באולבי · גננות · סגנונות התקשרות · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין מורה בבית ספר לגננת בפריסת דפוסי ההתקשרות", סמינריון אודות "הבדלים בין מורה בבית ספר לגננת בפריסת דפוסי ההתקשרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.