היישום אינו מחובר לאינטרנט

טראומות הילדות, כפי שהן באות לידי ביטוי בסרטים

עבודה מס' 069810

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרטים "זה" (1990, (Tommy Lee Wallace וב"אפקט הפרפר" (2004, Eric Bress , J. Mackye Gruber) .

14,221 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במוקד של שני הסרטים עומדים אירועים טראומטיים אישיים ודרכי פעילות של נפשות הפועלות בתוכן. כמו כן, סרטים אלה מציגים, הן באופן מודע והלא מודע, את פצעי העבר של החברה האמריקאית. "זה" מדגיש את האי האימון במערכת ובחברה האמריקאית וב"אפקט הפרפר" ניתן למצוא לא מעט רמזים על חוויה טראומטית של אירועי 11 בספטמבר, אשר פגעו קשות בביטחון לאומי ובביטחון אישי של האזרח האמריקאי.
כפועל יוצא, שאלת המחקר עוסקת בהתמודדות עם הטראומה, המוצגת בסרטים אלה ובמסרי הסרטים בכל הנוגע להתמודדות החברה האמריקאית עם פצעי העבר. אי לכך שאלת המחקר הינה: כיצד ההתמודדות מול טראומה מיוצגת בסרטים "אפקט הפרפר" ו"זה" ומהן המסקנות שניתן להסיק ממסרי הסרטים הללו על התמודדות החברה האמריקאית עם פצעי העבר? שאלת המחקר כוללת בתוכה שני אלמנטים של טראומה: טראומה אינדיבידואלית, ובטראומה קולקטיבית. ניתוח הסרטים ייתן התייחסות הן לטראומה אינדיבידואלית והן לטראומה קולקטיבית ב-2 הסרטים.

בהתבסס על הספרות הקיימת על טראומה, טראומת ילדות, טראומה בקולנוע, כוח הקבוצה החברתי (חבורה) והתפתחות הזהות הגברית, עבודה זו תנתח את שני הסרטים המדוברים, תחשוף דמיון ושונות בדרך ההצגה וההתמודדות עם טראומה (המיוצגת כטראומת ילדות בסרטים) ולבסוף תקשר את הטראומה של גיבורי הסרטים לטראומה של החברה האמריקאית.
פרק 1 הוקדש לניתוח הסרט "זה", הפרק יכלול את תיאור הסרט בקווים כלליים ובניתוח ממוקד של מספר סצנות שבחרתי, אשר מבליטות את הטראומה של הנפשות הפועלות ודרכי התמודדות עם אותה טראומה, וזאת תוך כדי התייחסות ממוקדת לשאלות המחקר והמסקנות שיוצאות מתוך הניתוח. כמו כן, במהלך הניתוח יהיה מקום לביטוי למודלים ולמסקנות של ספרות מחקר הנוגעת לטראומה ולמאפייני הטראומה בסרטים.
פרק 2 הוקדש לניתוח הסרט "אפקט הפרפר", בדומה לניתוח של "זה", פרק זה כולל בתוכו תקציר של הסרט וניתוח מספר סצנות הנוגעות לחוויות הטראומטיות ודרכי התמודדות עימן של הדמות הראשית בסרט. כל זאת, תוך כדי התייחסות לשאלות המחקר וידע הלקוח מספרות המחקר הרלוונטית בכל הנוגע לטראומה ולמאפייניה.
פרק 3 מהווה, למעשה, סינתזה של 2 הפרקים הקודמים, העוסקים בניתוח של "זה" ו-"אפקט הפרפר". פרק זה כולל ניתוח השוואתי של סרטים. כמו כן, יוצג הקשר בין טראומת הילדות המופיעה בסרטים לטראומות של החברה האמריקאית. יושם דגש על מהותה של הטראומה ומהן ההשפעות של טראומה בילדות\עבר. כמו כן, כלול בו ניתוח הטראומה, השפעותיה ודרכי ההתמודדות איתה כפי שהיא מוצגת בסרטים.
בחלק של דיון והמסקנות ישמש כפרק מסכם של הפרקים הקודים ויכלול בתוכו מענה על שאלות ומסקנות הנוגעות לשאלת המחקר, אמירות מקיפות יותר, מגמות וזיקות הנוגעות למחקר זה.

תוכן העניינים:
הקדמה ומבוא
שאלת מחקר
מתודולגיה
סקירת ספרות
פרק 1 - ניתוח סרט "זה". (Tommy Lee Wallace, 1990)
פלשבק של ביל
הפלשבק של בן
פלשבק של מייק
פרק 2 - ניתוח הסרט "אפקט הפרפר" (2004). (Eric Bress , J. Mackye Gruber, 2004)
תיאור הסרט
אוון בבית של קיילי בגיל 7 .
אוון וחבריו מעשנים במרתף של משפחת מילר.
סצנה במגרש גרוטאות
פרק 3 - ניתוח השוואתי של 2 סרטים.
הקשר בין טראומת הילדות ב"זה" וב"אפקט הפרפר" לטראומות של החברה האמריקאית.
מהי טראומה ומהן ההשפעות של טראומה בילדות\עבר
ניתוח הטראומה, השפעותיה ודרכי ההתמודדות איתה כפי שהיא מוצגת בסרטים.
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המוטיב המרכזי בפלשבק של ביל הוא הטראומה של מותו המפתיע של אחיו, ג'ורג'י. זוהי טראומה בהיעדר ייצוג, שכן לא היה עם אחיו בזמן מותו. מוות זה הותיר בביל צלקות רבות, הכוללות בתוכן רגשות אשמה במוות של אחיו. עצם זה שסירב לבקשת ג'ורג'י הקטן (אחיו) לצאת מהמיטה, לדבר ולשחק איתו, הרגיש שהיה ביכולתו למנוע את האסון הנורא.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טראומות הילדות, כפי שהן באות לידי ביטוי בסרטים ", סמינריון אודות "טראומות הילדות, כפי שהן באות לידי ביטוי בסרטים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.