היישום אינו מחובר לאינטרנט

היברידים בעולם היהודי וביוון העתיקה ומקומם בעיצוב הזהות העממית

עבודה מס' 069806

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות והשוואה בין ההיברידים בשני העולמות.

4,671 מילים ,6 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בחרתי לחקור את היברידים בעולם היהודי וביוון העתיקה ומקומם בעיצוב הזהות העממית. הרצון להתעמק באופן בו עוצבו דמויות אלה במיתוסים וסיפורים מהתנ"ך ומה מסמלות דמויותיהם מביאות אותי למעשה, לתרגם את שאלת המחקר הכללית לגורמים ממשיים יותר הניתנים לבדיקה. אתמקד שני הנושאים המרכזיים:
* היברידים בראי של יהדות
*היברידים במיתולוגיה היוונית

בכדי לבחון את סוגיה שתיארתי, אבצע סקירה ספרותית בתחום, תוך עמידה על ההבדלים בין ההיברידים הבאים מ"שני עולמות שונים". תחילה, אבצע סקירה ספרותית על כל אחד מהשניים. אבדוק אילו השפעות תרבותיות תרמו לעיצובן של כל אחת מהדמויות ואילו משמעויות כל אחת מהתרבויות נתנה להם. לאחר מכן, אערוך מפגש בין ההיברידים משני העולמות תוך חתירה לאיפיון הדימיון והשוני בין ההיברידים המופיעים בכתבי תנ"ך לבין אלה הקיימים במיתוסים של המיתולוגיה היוונית. כלומר, האם היו גורמים דומים שהביאו לעיצוב דמויות ההיברידים של שני העמים והאם יש דמיון בין הסיפורים העומדים מאחורי דמויות אלה.
בתום ההשוואה אסכם את התהליך תוך התבססות על הממצאים של הסקירה הספרותית.

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת המחקר
היברידים ביהדות
היברידים ביוון העתיקה
השוואה
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

דת עוסקת בלא נראה, במה שלא יכול להיות מוכח אמפירית. היא מתגלית בהתנהגויות ובגישות והדבר שהיא מתייחסת אליו נשאר לא מוחש על פי הסטנדרטים הרגילים של היומיום. למרות שהמשתתפים בדת יכולים לדחות את אי הבהירות שבה ולטעון שיש בידם דרכים להתגבר על הפער בין היומיומי והטריוויאלי למיוחד, לרוב ישארו דרכיה נסתרות הניתנות לפרשנויות שונות (צמח, 2007).

תגים:

מיתוסים · מיתולוגיה · אלים · כרובים · שרפים · בני כלאיים · אלילים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היברידים בעולם היהודי וביוון העתיקה ומקומם בעיצוב הזהות העממית", סמינריון אודות "היברידים בעולם היהודי וביוון העתיקה ומקומם בעיצוב הזהות העממית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.