היישום אינו מחובר לאינטרנט

הליגה הערבית ולבנון

עבודה מס' 069769

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אלו רפורמות בארגון הליגה הערבית ניתן להציע, מנקודת מבטה של לבנון.

2,781 מילים ,7 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנתח את הליגה הערבית ואת עמדותיה של לבנון כחברה פעילה בארגון זה. הנושאים אשר ייבחנו בעבודה הם אופי הפוליטיקה הפנים ערבית, המושפעת רבות מהחיפוש ויצירתה של זהות ערבית אחידה, על מנת ליצור אומה ערבית אחת גדולה וחזקה. חיפוש זהות זה משופע באינטרסים מדיניים רבים בהם מעורבות רבות מן המדינות החברות בליגה הערבית, כאשר המדינות המייסדות שלה ולבנון ביניהן הגדירו בצורה רבה את השיח המדיני על הסדר האזורי (מיכאל, 2007).
בין השאלות המהותיות אשר עלו בשיח זה היו הקשרים רבים לישראל, ואחת מהן היתה השאלה האם מותר למדינות ערב לקיים משא ומתן מדיני עם ישראל ואף לחתום עימה הסכמים. הרצון של מדינות הליגה הערבית ליצור איחוד ותרבות משותפת המבוססת על היסטוריה ואידיאולוגיה, הכיל במהלך התפתחותו וגיבושו אינטרסים שונים של כל אחת מן המדינות, כאשר למרות העובדה כי ישראל היוותה מבחינה היסטורית אויב משותף של מרבית המדינות, כל מדינה בחרה את בנות בריתה ואת אויביה בצורה שונה. תהליכים מדיניים פנימיים וגיאופוליטיים היו מרכיב מרכזי בעיצוב המדיניות של כל אחת מן המדינות החברות בליגה הערבית, כאשר לבנון היתה אחת מן המתנגדות הבולטות להסכמי השלום עם ישראל שנחתמו על ידי מצרים בשנת 1979 ועם ירדן בשנת 1994 Banett, 1998)). חלק מרכזי שגרם לכך היתה העובדה כי השלטון בלבנון סבל שנים רבות מפילוג ומחלוקות על רקע דתי, אשר באו לידי ביטוי במחנות שונים אשר חלקם היו בעלי השפעה מערבית וחלקם נטו למסורתיות ושמרנות אסלאמית. חלק גדול מאוכלוסיית לבנון מורכב מפליטים פלסטינים רבים, המתגוררים ברחבי המדינה ובמחנות פליטים והשפיעו על יחסה של המדינה לישראל. שאלת המחקר בעבודה זו היא: אלו רפורמות בארגון הליגה הערבית ניתן להציע, מנקודת מבטה של לבנון.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור מבנה הליגה הערבית והבעיות בסטטוס קוו הנוכחי
הצעות לרפורמה
התנגדות ותמיכה פוטנציאליים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המוטיבים המרכזיים בפעילותו של הארגון הם שמירה על הסדר האזורי ובחירת אלטרנטיביות ראליסטיות לפעילות הפוליטית המתנהלת בתוך מדינות ערב. המפה הפוליטית בעולם הערבי עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות ואינה דומה למפה הפוליטית שהיתה עד לפני כמה עשרות שנים (Banett, 1998).

תגים:

מדינות ערב · זהות ערבית · הליגה הערבית · המזרח התיכון · איחוד · בריתות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הליגה הערבית ולבנון", סמינריון אודות "הליגה הערבית ולבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.