היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות נאטו באפגניסטן: אפקטיביות או כישלון חרוץ

עבודה מס' 069761

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם משטר הביטחון של ארגון נאט"ו באפגניסטן הצליח להשיג את המטרות שנקבעו לאחר הפיגוע ב- 9/11, כשהארגון החליט לפלוש לאפגניסטן.

5,816 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

"הגנה קולקטיבית ועקרון הסולידריות אינם עוד עומדים בחזית בנות ברית רבות. במקום זאת, נאט"ו נהפך לפורום ביטחון מולטי-לטרלי שבו קואליציות דומות מתקשות להסכים אחד עם השני, ולא פחות מכך- לבצע אסטרטגיה- בייחוד בהינתן תהליך קבלת החלטות שצריך להיות מבוסס על קונצנזוס. מה שקורה בעקבות כך הוא פיצול של הארגון לתוך תת מערכת, שגורמת לבעיות חמורות ביותר" (Noetzel and Schreer, 2009).

מטרת העבודה היא לבחון את התמודדת משטר נאט"ו עם המלחמה הנמשכת באפגניסטן והמשבר בין החברות סביב זה, לצד מחלוקות אחרות שמפלגות את הברית (לכידות פנימית בין החברות- שיתוף פעולה). הארגון, שנכנס בתחילת שנות האלפיים לאפגניסטן במטרה לבנות בה סדר חדש, שקע בה במשך למעלה מ-10 שנים ועד היום מנסה לצאת בכבוד. הפרק הראשון יעסוק ברקע התיאורטי של משטרי ביטחון, כמו גם בהגדרות שונות לאפקטיביות של משטרי ביטחון שונים. מטרת הפרק היא לנסות ולהבין את הבסיס להצלחות ולכישלונות של נאט"ו באפגניסטן- וזאת על ידי בחירה באחת מההגדרות הרלוונטיות לאפקטיביות. הפרק השני יעסוק בהיסטוריה של נאט"ו באפגניסטן, מראשית פעילותו הצבאית והאזרחית במדינה, ויכלול הסבר מעמיק על אופיו של המבצע באפגניסטן כמו גם על הבעיות והאתגרים הכרוכים בארגון משטר שכזה בארץ רחוקה. הפרק השלישי הוא למעשה הסינתזה בין החלק ההיסטורי לחלק התיאורטי. בפרק זה אבחר באחת ההגדרות המתאימות ביותר לבחינת האפקטיביות של נאט"ו באפגניסטן ואבחן את המשטר לאור התנאים בהגדרה זו. מדובר למעשה בהגדרתו של אונדרדל (1992) לאפקטיביות משטרים, הגדרה שהינה המתאימה ביותר מבחינתי משום שהיא הישירה והמקיפה ביותר. מדובר בהגדרה שמהווה למעשה תמצית ברורה של כל שאר האופציות הקיימות. אונדרדל, לעומת חוקרים אחרים, התמקד באופן ספציפי במשטרי ביטחון ועל כן ניתן לומר שמדובר בהגדרה הקרובה ביותר למהות משטר נאט"ו. הפרק הרביעי והאחרון הוא למעשה פרק סיכום של העבודה ובו אציג את המסקנות- האם מבצע נאט"ו באפגניסטן יכול להיות מוגדר ככזה הממלא את תנאי האפקטיביות של משטרי ביטחון והאם מדובר למעשה בהצלחה או בכישלון.

קטע מהעבודה:

אם צורות של יחסים בינלאומיים יכולות להיות מוסברות על ידי החלוקה של כוחות צבאיים וכלכליים בין המדינות, אז העיקרון של משטר לא יהיה יעיל. עם זאת, אם הקשרים בין התוצאות לבין הכוח הלאומי הם בלתי ישירים ומגושרים, יש מקום לבחירה, יצירתיות ומוסדות שיוכלו לרסן ולנרמל התנהגות וגם ליצור משטר (Jervis, 1982).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות נאטו באפגניסטן: אפקטיביות או כישלון חרוץ", סמינריון אודות "התמודדות נאטו באפגניסטן: אפקטיביות או כישלון חרוץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.