היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הרצייה החברתית ותחושת הדומיננטיות על דחייה

עבודה מס' 069732

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת מחקר מעשית בתחום של פסיכולוגיה אירגונית-חברתית בנושא יחסים בין אישיים - דחייה.

7,531 מילים ,54 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במחקר זה נבחנו השפעות רמת רצייה חברתית ותחושת דומיננטיות על יכולת הדחייה, בעקבות ההנחה לפיה בעלי רמת רצייה חברתית גבוהה מעוניינים להימנע ממצבי חוסר נעימות עם החברה ומאופיינים בתחושת דומיננטיות נמוכה. במחקר לקחו חלק ארבעים משתתפים (גברים ונשים) שלמחציתם הועלתה תחושת הדומיננטיות. לאחר מכן, הנבדקים נדרשו להחליט האם הם מעוניינים לעבוד עם אדם נוסף (כאשר ברור שלא כדאי להם) או לדחותו. בניגוד להשערה, רמת הרצייה החברתית הגבוהה הביאה לדחייה רבה יותר והעלאת הדומיננטיות לא השפיעה על הדחייה. יחד עם זאת, נמצא כי בקרב גברים בעלי רצייה חברתית גבוהה העלאת תחושת הדומיננטיות הגבירה דחייה. לממצאי מחקר זה ישנן השלכות יישומיות ביחסים בינאישיים מגוונים וחשיבותם בפתיחת פתח למחקר ועיסוק בדחייה מצדו של האדם הדוחה.

קטע מהעבודה:

מצב הדחיה המתואר והמוכר כמעט לכל אדם מחייו הפרטיים מלווה לעיתים בתחושת חוסר נוחות ומעורר תחושות שליליות ומבוכה. בנוסף, נמצא כי לאחר דחייה, האדם שדחה מסתייג מיצירת קשרים חברתיים והתנהגותו הפרו-חברתית פוחתת (Buckley,Winkel, & Leary, 2004; Twenge, Baumeister, DeWall, Ciarocco, & Bartels, 2007; Twenge & Campbell, 2003).

תגים:

פסיכולוגיה · רצייה חברתית · דומיננטיות · דחייה · ארגונית · חברתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הרצייה החברתית ותחושת הדומיננטיות על דחייה", סמינריון אודות "השפעת הרצייה החברתית ותחושת הדומיננטיות על דחייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.