היישום אינו מחובר לאינטרנט

'מקשיבים לקשב'

עבודה מס' 069694

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת מדיטציית המיינדפולנס על הפרעת קשב וריכוז.

2,611 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית ותסמיני הליבה של ההפרעה הם: קשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. זוהי אחת ההפרעות השכיחות ביותר, היא צומחת בקצב מסחרר והטיפולים הקיימים להפרעה לא מספקים דיים; בין אם מדובר בטיפול תרופתי, שהוא הנפוץ ביותר, ובין אם מדובר בטיפולים התנהגותיים למיניהם. בעשור האחרון הוצעה אלטרנטיבה חדשה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז, שיטת טיפול המבוססת על עקרונות המיינדפולנס. מדיטציית המיינדפולנס מגיעה אלינו מן המסורת הבודהיסטית ומטרתה היא להפנות תשומת לב בצורה המאפשרת לאדם לצפות בתודעתו באופן מכוון, ברגע ההווה ולחוות דברים בלי שיפוטיות או פרשנות. לשיטת המיינדפולנס השפעות רבות על תהליכי הקשב, מחקרים הראו כי קיימת השפעה חיובית של המיינדפולנס על האזורים במוח האדם שאחראים על הקשב, ואף הראו כי למיינדפולנס השפעה ישירה על ההתנהגות שלנו בכל הקשור לקשב. יתרה מכך, שיטת המיינדפולנס נמצאה כשיטת טיפול יעילה לשיפור הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז, אולם מחקרים אלו עדיין בתחילת דרכם וקיים מקום למחקרים עתידיים בתחום.

קטע מהעבודה:

בארה"ב כ-5-16% מהילדים בגילאי בית ספר וכ-4.4% מהמבוגרים סובלים מהפרעה זו (Kessler et al., 2006), בעוד שמחקרים מעידים על שכיחות שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. ניתן לתאר את הקשיים של ההפרעה בשלוש רמות: רמה התנהגותית, רמה נוירו פסיכולוגית ורמת המוח.

תגים:

מדיטציה · mindfulness · טיפול · ADHD · היפראקטיביות · טיפול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'מקשיבים לקשב'", סמינריון אודות "'מקשיבים לקשב'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.