היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנוגדן המונוקלונלי LST-007

עבודה מס' 069668

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אפיון In-vitro של הנוגדן המונוקלונלי LST-007 כנגד חיידקי Pseudomonas

9,100 מילים ,61 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות הולכת וגוברת שכיחות החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה (MDR -Multi Drug Resistant). מחקר שנערך בבתי חולים בארה"ב ובאירופה גילה כי כל שנה נדבקים כ-800,000 חולים בחיידק ה- Pseudomonas Aeruginosa (להלן "PA") וכי 50% מכלל החולים נדבקים בזיהומים דווקא בכותלי בית החולים עצמו.
חיידק ה-PA הינו חיידק גרם שלילי, הנפוץ מבין זני הפסודומונאסים הפתוגניים, והינו אחד מהחיידקים המחוללים מחלות זיהומיות בתוך בתי החולים, ביניהם דלקת ריאות וזיהומים שונים בדרכי השתן.
ה-Pseudomonas תוקף בעיקר חולים שעברו טיפולים חודרניים כגון: הכנסת קטטר, הכנסת צינור לקנה הנשימה או חיבור נוזלים לצינורות הדם. לעיתים החיידקים עלולים לחדור לזרם הדם ולגרום להרעלה (אלח דם) ובמקרים בהם הם מגיעים לריאות, הם עלולים לגרום לדלקת ריאות קטלנית.
חברת "LOSTAM" אשר נוסדה ב-2009 החלה לפתח מספר נוגדנים (ממקור עכברי, כימריים והומאניים), בעלי אפניות שונה לזנים השונים של חיידק ה- Pseudomonas. מטרת המחקר הייתה לאפיין את הנוגדן ההומאני LST-007 במגוון שיטות מעבדתיות ולבחון את מידת יכולת ההיקשרות ופעולת הנוגדן על חיידקי Pseudomonas בעלי שוטון מסוג B ((Flagellin type B. ראשית, נבחנה מידת הקשירה של הנוגדן LST-007 בשיטת ה- ELISA לחלבון Flagellin type B. לאחר מכן נבדקה ספציפיות הנוגדן לחיידק באמצעות מספר שיטות אבחון:SDS PAGE לשם הערכת גודלן של השרשראות המרכיבות את הנוגדן, בדיקת תנועה של החיידק לשם ראיה ויזואלית לתנועת החיידק והשפעתו על ידי הנוגדן הנחקר ובדיקת חדירה לשם בדיקת מספר התאים שחדרו לתא המאכסן. תוצאות המחקר מראות כי הנוגדן הנבחן,LST-007, הינו ספציפי באופן מוחלט לחיידק PA Flagellin type B והוא מסוגל לזהות את החיידק בריכוז נמוך של 8pg, דבר המעיד על אפיניות גבוהה מאוד של הנוגדן. בנוסף, נמצא כי הנוגדן הנבדק לעיל מסוגל גם לעכב את תנועתיות החיידק. ואכן, כבר בתוצאות ראשוניות נראה כי הנוגדן מונע חדירת חיידקים לתאים.
המשך פיתוח הנוגדן עתיד לתת מענה לטיפול בחולים שנדבקו ב- PA ולהוות פריצת דרך לטיפול במחלות זיהומיות בעזרת נוגדנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 עמידות בקטריאלית
1.2 הנוגדן
1.3 נוגדנים מונוקלונליים (חד שבטיים) כגישה טיפולית
1.4 Pseudomonas aeruginosa (PA)
1.5 השוטון- Flagellum
1.6 חברת "Lostam Biopharmaceuticals"
2. שיטות וחומרים
2.1 חומרים ותמיסות
2.1.1 חיידקים ותרביות תאים
2.1.2 חומרים ביולוגים
2.1.3 מצעי גידול
2.1.4 בופרים
2.1.5 חומרים נוספים
2.1.6 תמיסות
2.2 שיטות
2.2.1 ייצור, ביטוי וניקוי הנוגדן LST-007
2.2.2 ייצור וניקוי חלבון השוטון Flagellin Type B
2.2.3 אלקטרו-פורזה בג'ל בשיטת SDS-PAGE בתנאים מחזרים
2.2.4 מבחן ELISA בציפוי האנטיגן flagellin
2.2.5 מבחן Fixed ELISA
2.2.6 זריעה וספירה
2.2.7 מבחן תנועתיות החיידק PA (motility assay)
2.2.8 מבחן חדירת החיידק Invasion assay
3. תוצאות
4. דיון ומסקנות
4.1 אפיניות וספציפיות הנוגדן
4.2 יכולת הנוגדן LST-007 להיקשר לחיידק השלם
4.3 תנועתיות החיידק PA
4.4 חדירות החיידק לתאים Invasion assay
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זיהומים הנרכשים בבתי החולים (health care-associated infections), נחשבים כיום לסיבוך השכיח ביותר המשפיע על חולים מאושפזים. כעשרה אחוזים מבין החולים המתאשפזים בבתי החולים "רוכשים" בזמן שהותם זיהום שלרוב נגרם על ידי חיידקים העמידים לטווח רחב של תכשירים אנטיביוטיים MDRO's- multi drug resistant organisms)) (טבלה מס' 1). תופעה זו משפיעה על כשני מיליון איש בשנה בארצות הברית, עם תמותה של כ-90,000 איש בשנה ותוספת הוצאה שנתית של כחמישה מיליארד דולר על הטיפול בחולים אלו(37).

תגים:

ביוטכנולוגיה · מדעים · רפואה · אנטיביוטיקה · נוגדנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנוגדן המונוקלונלי LST-007", סמינריון אודות "הנוגדן המונוקלונלי LST-007" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.