היישום אינו מחובר לאינטרנט

קמפיינים תקשורתיים לבטיחות בדרכים

עבודה מס' 069645

מחיר: 447.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עייפות בנהיגה ונורמת עצירה בתחנות רענון, בקרב נשים, כאמצעי התמודדות - פיתוח אלמנטים לקמפיין.

11,655 מילים ,55 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו ביקשתי לחקור את תופעת העייפות בנהיגה ולהציע פתרון להתמודדות עם העייפות, בצורת תחנת רענון. המטרה הינה להציג את תחנות רענון כאתר המציע מס' מתקנים המאפשרים לנהג אמצעים להתרעננות, להפיג את העייפות ולחזור לדרכו בשלום. המטרה העיקרית היא שימוש בתחנות רענון לצורך תנומה קלה של רבע שעה, שהוכחה כשיטה יעילה להתמודדות עם עייפות (Sagberg, Jackson, Kruger, Muzet & Williams, 2004; Horne & Reyner, 1995).
תחנות רענון נתפסות פעמים רבות כמקומות מסוכנים, נטושים, לא מתוחזקים שאינן בטוחות לעצירה. אי לכך בחרתי להתמקד בעבודה זו בקהל יעד של נשים, שחשופות יותר לפגיעה בביטחון האישי (Lynch & Atkins, 1988), בכדי לבדוק מהן החסמים אשר מונעים מהן לעצור בתחנות רענון והאם תפיסה זו אכן נכונה. בכדי לבדוק זאת רואיינו 10 נשים בנושא עייפות בנהיגה, תוך זיהוי אופני ההתמודדות השונים (כדוגמת פתיחת חלון, האזנה למוסיקה וכו') והחסמים השונים הקשורים לנושא ולתחנות רענון הנובעים בעיקר מאורח החיים העמוס שאינו מאפשר עצירה לצורך התרעננות, כאשר תפיסת הביטחון האישית עלתה גם כן. לאחר ניתוח הראיונות, בחרתי להציע המלצות לקמפיין הפונה לקהל יעד של נשים, כאשר מטרתו התמודדות עם עייפות בנהיגה באמצעות תחנות רענון אשר ימוצבו, בין היתר, כבטוחות ומתוחזקות כמענה לחסמים שעלו. בכדי לענות על שאלות המחקר ערכתי ראיונות חצי מובנים, נשים בגילאי 20-55. בשלב הראשון ערכתי ראיונות אישיים (10 ראיונות) בנוגע לעייפות בנהיגה ודרכי התמודדות, ובשלב השני ערכתי כ-7 ראיונות המשך לגבי הצעות הקמפיין - עם אותן הנשים שרואיינו בפעם הראשונה והיו זמינות ובעלות נכונות לראיון המשך.

תכנית ההמלצות לקמפיין נבנתה על בסיס מודל הנורמות החברתיות של Perkins & Berkowitz (1986), תוך העזרות במודל הטרנס תיאורטי לצורך מיפוי השלב בו מצויות המרואיינות.

תוכן העניינים:
תמצית
הקדמה
סקירת ספרות
- השפעת העייפות על הנהיגה
- סוגי עייפות
- הגורמים לעייפות
- נהיגה, עייפות ותאונות דרכים
- שיטות להתמודדות עם עייפות בנהיגה
- שיווק חברתי
- גישת הנורמות החברתיות
- תחנות רענון
- תחנות רענון בעולם
- תחנות רענון בישראל
מטרות/שאלות המחקר ומתודולוגיה
מגבלות המחקר וסוגיות אתיות
הצגת הממצאים
ניתוח ודיון
מסקנות והשלכות
ביבליוגרפיה
נספחים
- נספח 1 - הצעת חוק תחנות רענון
- נספח 2 - פרוטוקול ועדת הכלכלה
- נספח 3 - שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את נספח הכתבות מהעיתונות ואת כל תמלולי ראיונות.

קטע מהעבודה:

עייפות בקרב נהגים, נחשבת לאחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים, במיוחד תאונות חמורות. מספר זה יכול לנוע בין אחוזים בודדים עד לכ- 25% מכלל הגורמים לתאונה. בשל הקושי היחסי בזיהוי העייפות כגורם לתאונה, יש הטוענים כי הערכות השונות הנעשות אף ממעיטות במספר התאונות הנגרמות כתוצאה בעייפות (Crofisted 1994, Brown, 1982).

תגים:

עייפות · נהיגה · קמפיין · פרסומות · בטיחות בדרכים · המלצות · תחבורה · תאונות דרכים · שינה · הירדמות · ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קמפיינים תקשורתיים לבטיחות בדרכים", סמינריון אודות "קמפיינים תקשורתיים לבטיחות בדרכים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.