היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליכי היוועצות

עבודה מס' 069635

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח של מפגש היוועצות בעקבות אירוע של דחיה חברתית.

4,050 מילים ,11 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בבחינת שיטת ההתערבות המכונה היוועצות, ניכר כי לרוב רצוי לדעת לשלב בין שני המודלים שנלמדו שכן, מצד אחד, במודל ההתנהגותי הנחת היסוד היא שהתנהגות האדם היא פונקציה של כל הלמידות שלמד בחייו. לעומת זאת, מודל בריאות הנפש שם דגש על הצד הנפשי-רגשי הן של מושא ההיוועצות והן של ההיבטים הבינאישיים בעבודה של המתייעץ.
בכל אחת משיטות ההתערבות שנלמדו, קיימים הדגשים ייחודיים אשר מושתתים על הנחות יסוד שונות המתייחסות לאספקטים שונים אך משלימים, בחייו של אדם.

כדי לסכם אם הדברים שהעלנו, בחרנו להציג מקרה אחד לדוגמא, אשר נתקלנו בו במסגרת עבודתנו בגן הילדים, ולהתייחס אליו לפי שני המודלים שנלמדו.

בחלק השני של העבודה נעסוק בניתוח של אירוע היוועצות. בתיאור המקרה הבא נציג שיחת היוועצות אותה יזמה האם עם יועצת בית הספר, על-מנת לסייע לביתה הלומדת בכיתה ה' להתמודד עם הדחייה החברתית אותה היא חווה מזה כ- 3 חודשים.

תוכן עניינים:
חלק ראשון: התייחסות אישית ביקורתית למודלים
חלק שני: ניתוח של אירוע ההיוועצות
תיאור האירוע
התייחסות מבוססת קריאה
התייחסות למבנה ההיוועצות, שלבים ותהליך
ניתוח עפ"י מודל בריאות הנפש
ניתוח עפ"י המודל הקוגניטיבי התנהגותי
חלק שלישי: רפלקציה על תהליך הלמידה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת הדחייה החברתית נפוצה יותר מהנראה לעין והשפעותיה עמוקות וארוכות טווח. על פי היימן (2003), בין 10% ל-20% מן הילדים בביה"ס נדחים על ידי חבריהם. ילדים שחווים דחייה חברתית מתקשים להיחלץ ממנה, ונשארים דחויים במשך השנים. בנוסף, ילדים הסובלים מדחייה חברתית מפגינים קשיים בתחום האקדמי, בתחום הרגשי ואף בתחום החברתי (Bierman, 2004).

תגים:

ייעוץ חינוכי · יועת חינוכי · היוועצות · מודל קוגניטיבי · תרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליכי היוועצות", סמינריון אודות "תהליכי היוועצות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.