היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סמים לתרמילאות

עבודה מס' 069559

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התופעה והסיבות לה.

6,810 מילים ,19 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של צעירים ישראלים, לרוב יוצאי צבא, היוצאים לטיול ממושך. ע"פ נתוני הרשות למלחמה בסמים ומשרד החוץ, יוצאים מדי שנה כ- 50.000 מטיילים צעירים לחו"ל, מתוכם כ -30.000 טסים למזרח הרחוק ולהודו.
גורמים במשרד החוץ וברשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול עוסקים יום יום בחילוץ של נפגעי סמים וכן מנסים לסייע לאילו שנעצרו עקב סחר בסמים.
סוגיית הסמים הפכה בשנים האחרונות לנושא מחקר של ניתוח התופעה והבנתה ומחקרים רבים מנסים לבדוק את הסיבות לבחירה במסלול הייחודי והמרתק המאפיין צעירים רבים בני 21-30 היוצאים לתור מקומות ונופים ולרוב מסתבכים בשימוש ובסחר בסמים. צעירים אלו נמנים בין המעמד הבינוני-גבוה, לרוב חילוניים שסיימו צבא ונוסעים למזרח הרחוק לפרוק עול.
מטרת העבודה היא להצביע על הקשר בין תרמילאות לסמים ולעמוד על הסיבות והגורמים לכך שאותם צעירים, ברובם "בני טובים", מוצאים עצמם משתמשים בסמים דווקא בעת טיולם. האם קיימים מאפיינים ספציפיים לאותם תרמילאים? האם זה טרנד חולף או תופעה חברתית?
העבודה מציגה את שכיחות השימוש בסמים בקרב תרמילאים ובוחנת את תרומתם של מאפיינים קוגניטיביים, אישיותיים וסוציו דמוגרפיים על המטיילים ובחירתם להשתמש בסמים במהלך הטיול במטרה לעמוד על הקשר בין תרמילאות לסמים.
העבודה סוקרת בפרקה הראשון את תופעת התרמילאים בכלל ובקרב המטייל הישראלי בפרט. בפרק השני תסקור העבודה את תופעת השימוש בסמים תוך התייחסות למאפיינים אישיים חברתיים וסוציולוגיים והפרק השלישי יעמוד על הקשר בין השניים.
השערתנו שיימצא קשר הדוק בין מאפייני התרמילאים (ובפרט התרמילאי הישראלי) לבין השימוש בסמים כחלק מבריחה מהנורמות החברתיות וממחויבות של מסגרות רצופות כגון גן, ביה"ס, תיכון וצבא כחלק מתהליך התבגרות מאוחר ופריקת עול והתנתקות של המסגרות, הנורמות והמוסכמות שליוו אותן במהלך השנים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' : תופעת התרמילאות
פרק ב': תופעת הסמים
פרק ג': הקשר בין תרמילאות לשימוש בסמים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

טיול תרמילאים כולל מס' מאפיינים הכוללים, שימוש בתרמיל גב (תיק גדול מרובה-כיסים ותאים) המאפשר הליכה ממושכת יחסית עם כל הציוד וכמו כן מאפשר כניסה ויציאה מהירים מכלי רכב, שימוש בתחבורה ציבורית או טרמפים והעדפה של נסיעה זולה אך איטית ופחות נוחה באוטובוס לעומת טיסה לדוגמא, העדפת לינה באכסניות על לינה במלונות ונסיעה למשך זמן רב יותר מאשר תיירות "רגילה". (מתוך ויקיפדיה).

תגים:

תרמילאים · פסיכואקטיביים · עבריינות · סמים · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סמים לתרמילאות ", סמינריון אודות "הקשר בין סמים לתרמילאות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.