היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנועת האחים המוסלמים

עבודה מס' 069531

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות התנועה, תפיסת עולמה, מאפייניה, וראייתה את העולם הערבי ואת מקומה בו.

6,458 מילים ,27 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השערת המחקר שלי היא כי תנועת האחים המוסלמים הגמישה עצמה לתוך הקונטקסט הפוליטי החדש נוצר בעקבות הכרזת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על מלחמה בארגוני הטרור בעולם, והבינה כי אם תמשיך בדרך הטרור היא עשויה למצוא עצמה תחת מתקפה עולמית אשר לכל הפחות תשתק אותה לזמן ארוך, ובמקרה יותר גרוע תחסל את הארגון לחלוטין.
ולכן היא 'זנחה' לעת עתה את הדרך הפונדמנטליסטית ופנתה לדרכים אחרות על מנת להוביל לשינוי התרבותי והדתי במצרים.

על מנת לבסס את השערת המחקר שלי אערוך השוואה בין שלוש תקופות זמן בתנועת האחים המוסלמים.
התקופה הראשונה היא בין השנים 1929-1948, שזו למעשה תקופת הייסוד של התנועה, התגבשותה הרעיונית, והארגונית, כמו גם כניסתה ללב ליבה של החברה המצרית והפיכתה למיניסטרים במצרים.
התקופה השנייה היא בין השנים 1948-1966. התקופה אופיינה ברציחתו של מנהיג התנועה הראשון ומייסדה חסן אל בנא, ועלייתו של הוגה הדעות, סייד קוטב, ומימוש תורתו בתנועה. התקופה מסתיימת בהוצאתו להורג של קוטב.
התקופה השלישית היא שנת 2005, בשנה זו למעשה הצליחה התנועה להכניס בפעם הראשונה בצורה משמעותית צירים לתוך הפרלמנט המצרי.

במהלך כתיבת עבודה זו השתמשתי לרוב בחומרים משניים כמו ספרים, מאמרים, ומחקרים אקדמאים על אידיאולוגיית התנועה, על ההיסטוריה שלה, ועל התמורות שחלו בה.
כמו כן השתמשתי מעט במקורות ראשוניים, חלקם ערביים אך רובם ישראליים או אמריקאיים על מנת להציג בצורה מיטבית את התמונה הכוללת בנושא דנן.

בתחילת העבודה אציג את הרקע לתנועה, הקמתה, מבנה התנועה, ואציג בקצרה את היסטורית התנועה מהקמתה ועד שנת 2005.
לאחר מכן אציג את התקופה הראשונה של התנועה. בפרק זה אתמקד בעיקר באידיאולוגיה ודרך הפעולה שאפיינה את התנועה באותן השנים, גם במישור האזרחי וגם במישור הצבאי.
הפרק שלאחריו יעסוק בתקופת הזמן השנייה שבחרתי להציג. אתעמק ברקע להחלטת התנועה לזנוח את דרך המאבק האלים ולעבור לדרך הדיפלומטית. כמו כן אציג את הנתונים באותה מערכת בחירות.
לאחר מכן אציג את תקופת הזמן השלישית, בחירות לפרלמנט המצרי בשנת 2005. אציג את הרקע, ואת השינוי באופן הפעולה של התנועה בתקופה זו.
לאחר הצגת שלושת תקופות הזמן הללו אערוך השוואה ודיון בשאלה מדוע חל השינוי בדרך הפעולה של התנועה, והאם השינוי מייצג את זניחת הטרור והמאבק האלים הוא שמהווה דרך פעולה חדשה אך זמנית בתוך המאבק הכולל להשגת מטרות התנועה- החלת השריעה במצרים.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
מבנה
התגלגלות הארגון
תקופת הייסוד: 1929-1948
התקופה השנייה: בין המצרים 1948-1966
התקופה השלישית: שנת 2005
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי בנא, לסיטואציה שנוצרה בעולם המוסלמי ישנו פתרון המורכב משני שלבים:
א. גירוש האימפריאליזם המערבי פיזית משטחי העולם המוסלמי, קרי סילוק המשטרים המערביים מהשליטה במדינות מוסלמיות כמו מצרים, לבנון, סוריה, וירדן. ודחיית התפיסה הרעיונית שליוותה את העולם המערבי.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנועת האחים המוסלמים", סמינריון אודות "תנועת האחים המוסלמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.