היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הג'יהאד בתנועת האחים המוסלמים במצרים 1929-1981

עבודה מס' 069529

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יסודות האידיאולוגיה של התנועה ותהליכי הרדיקליזציה שהיא עברה.

7,020 מילים ,43 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במהלך עבודה זו אחקור את יסודות האידיאולוגיה של התנועה ואת תהליכי הרדיקליזציה שהיא עברה. אנסה לעמוד על שורשיהם של תהליכים אלו וממה הם נבעו.
הנחת המחקר שלי היא שמיסודה תנועת האחים המוסלמים דגלה ברעיון הג'יהאד הרביעי, החרב, ודרך הטרור, ובמהלך הזמן ככל שהתנועה הרחיבה את קהל מאמיניה ואת השפעתה על החברה המצרית, החלו מנהיגיה לאזור כוח ולקרוא במוצהר לדרך החרב.
עבודה זו התבססה על מקורות משניים ברובם. מאמרים אקדמאיים בשפה העברית והאנגלית, כמו גם התבססות על הקוראן כמרכיב הכרחי בהבנת עיקרי האסלאם.

בתחילת העבודה אציג רקע תיאורטי על טרור ואעמוד על משמעותו של הג'יהאד, מקורותיו, ורעיונותיו. לאחר מכן אציג את הרקע לנקמת התנועה, מבנה התנועה, וגלגוליה.
כמו כן אציג את הג'יהאד במהלך שלוש תקופות זמן שונות בתוך תנועת האחים המוסלמים במצרים:
* הראשון הוא שלב הייסוד- השייח חסן אל בנא (1929-1948), אציג רקע על חסן אל בנא, ועל תפיסתו את הג'יהאד.
* השני הוא תקופת הגותו של קוטב סייד (1948-1966)- אציג את הרקע לעלייתו, עיקרי האידיאולוגיה שלו, ומהיכן שאב את הבסיס הרעיוני לתפיסת עולמו.
* השלישי הוא תקופת הזמן לאחר מותו של קוטב סייד ועד רצח אנואר סאדאת (1966-1981)- אציג כיצד התפתחה תפיסת הג'יהאד בתקופה זו.

לבסוף אערוך דיון אודות שימוש התנועה בג'יהאד ככלי להפצת התורה והשתלטות על החברה המצרית, תוך כדי התמקדות בתיאורית 'תרבות המובלעת' כפי שמספק לנו עמנואל סיוון.

תוכן עניינים:
מבוא
ג'יהאד מקורות
טרור- סקירה תיאורטית
רקע התנועה
מבנה
גלגולי התנועה
האח"ס והג'יהאד
- חסן אל בנא
- קוטב סייד
- ממותו של קוטב ועד רצח סאדאת
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההנחה הרווחת בקרב הציבור הישראלי היא שהאסלאם אינו מתנגד לפעולות התאבדות כדבר רע, אולם גם האסלאם כמו כל האמונות המונאטאיסטיות מחזיק בדעה כי נטילת חיים, גם אם בידי האדם עצמו היא פעולה פסולה.
למרות זאת אנו מוצאים בקוראן אמירות שמכשירות את המוות בעת מלחמת מצווה: "אלה המאמינים באללה וביום האחרון אינם מבקשים רשות להימנע מלהשתתף במלחמת מצווה, בנפשותיהם וברכושם"(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הג'יהאד בתנועת האחים המוסלמים במצרים 1929-1981", סמינריון אודות "התפתחות הג'יהאד בתנועת האחים המוסלמים במצרים 1929-1981" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.