היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנון הוראת הנושא "פירמידת המזון"

עבודה מס' 069496

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מערכי פעילות בנושא.

6,266 מילים ,4 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

לקראת שבוע עבודה מעשית התייעצתי עם הגננת לגבי בחירת הנושא שעליו אעבוד במהלך שבוע עבודה מעשית. הצעתי לגננת המאמנת כי אעבוד על הנושא "פירות הדר", אך היא ביקשה ממני ללמד את נושא פירמידת המזון. טענתי כי זהו נושא רחב מאוד וכי יש ללמדו במהלך כל השנה. אבל אנסה להעביר נושא זה "על קצה המזלג".
באחת מפינות הגן יש את פינת המטבח. בפינת המטבח מונחות 3 סלסילות: באחת פירות, בשנייה ירקות ובשלישית מוצרי חלב. במהלך משחק עם ילדי הגן נראה כי הינם מתקשים מאוד להבדיל בין פירות וירקות, לכן בבואי ללמד על נושא זה יש קודם להעמיק את ידיעותיהם בזיהוי קטגוריות אלו ובתכולותיהן.
מבחינת הלך הלימוד הסתמכתי על מאמרו של מינקוביץ הטוען כי ישנם ממדי ההמחשה שונים אשר מובילים להגברת יעילותה של פעילות ההמחשה.
שני הממדים העיקריים שהתמקדתי בהם:
1. מימד המוחשיות- המחשה המאפשרת את קליטת הניסיון מהעצם בהקשר הטבעי שלו על כל ממדיו ובחינותיו היא שלמה ויעילה. ככל שאמצעי ההמחשה רחוק מהמצב הטבעי, מידת ההפשטה של סילוף הניסיון גוברת. לכן ילדים מתקשים לבצע את הקישור בין המציאות לבין הייצוג. יש צורך לעשות מעבר מודרג מן המצב הטבעי אל הדיון המילולי, אך זה לא תלוי בשלב ההתפתחות השכלית של הלומד (מינקוביץ, 1966)
2. מימד הפעילות- הלמידה נעשית יעילה יותר כאשר הילד מבצע תמורות בעצמים, מידת הפעילות פוחתת כאשר פוחתים השינויים שהילד מבצע בעצם מסויים (מינקוביץ, 1966).
כמו כן, לפי פיאג'ה, לניסיון ולהמחשה תפקיד חשוב בפיתוח החשיבה המופשטת וביצירת מושגים. הניסיון הפעיל ועיבודו מהווים את עצם התהליך של היווצרות העקרונות והמרכיבים של החשיבה המופשטת (שם).
בבואי ללמד על פירמידת המזון רציתי להמחיש לילדים זו בצורה הטובה יותר.על כן, הכנתי את פירמידת המזון על גבי פוליגל ובו "קשת של צבעים". כלומר כל קבוצת מזון נחלקת לצבע אחר(ראי סיכום למידה מוקדמת). על גבי הפירמידה הודבקו תמונות של כל אחת מן קבוצת מזון.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. סיכום ממוקד של הלמידה המוקדמת.
ג. פריסת נושא לארבעה שיעורים.
ד.מערך שיעור 1, דגנים, הכרת חמשת מאכלים בסיסים העשויים דגנים הנמצאים בתחתית הפירמידה והמהווים בסיס ותנאי לקיומנו.
ה. רפלקציה
ו. מערך שיעור 2, ירקות, הכרת הירקות הבסיסים המופעים בסלט תוביל לרכישת הקטגוריה ירקות. כמו כן,הבנת חשיבות הבסיס הרחב ומיקומם על גבי הפירמידה (מעל הדגנים) תקנה להם את החשיבות באכילת ירקות.
ז.רפלקציה
ח. מערך שיעור 3, פרות, הכרות מוקדמת עם פרות העונה תוביל את התלמידים לרכישת הקטגוריה פרות. כמו כן,הבנת חשיבות הבסיס הרחב ומיקומם על גבי הפירמידה (מעל הירקות) תקנה להם את החשיבות באכילת פרות.
ט. סיכום הוראת הנושא.
י. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

שיקולי דעת כלליים:
* תקופת הילדות מוגדרת גם תקופת הגדילה אך לא רק, תקופה זו מהווה גם בסיס להתפתחות תקינה של המערכת החיסונית ולהתפתחות השכלית והנפשית. על כן לתזונה חשיבות כפולה ומכופלת בתקופה זו.

תגים:

מערכי שיעור · מערכי פעילות · המחשה · הפשטה · למידה מתווכת · תזונה · בריאות · גן ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנון הוראת הנושא "פירמידת המזון"", סמינריון אודות "תכנון הוראת הנושא "פירמידת המזון"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.