היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההגירה היהודית מרוסיה

עבודה מס' 069490

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בסיבות להגירה היהודית מרוסיה אחרי מאורעות סופות בנגב, וכמו כן בהשוואה בין תנועת עם עולם שהיגרו מרוסיה לארה"ב ובין תנועת בילו שהגירו מרוסיה לארץ ישראל.

12,289 מילים ,17 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בחלקה הראשון של עבודתי אסקור את מצב הקהילה היהודית ברוסיה בסוף המאה ה- 19, אתאר את מצבם החברתי והכלכלי, את הזרמים הרעיוניים שבלטו שם, את מאורעות "סופות בנגב" כגורם משמעותי להגירה, וכן את גורמי הדחיפה האחרים, כמו מצב כלכלי, שינויים דמוגרפיים, ושינויים טכנולוגיים. אסקור את גורמי המשיכה לארץ ישראל ולארה"ב וזאת כדי להבין מדוע מספר המהגרים לארה"ב היה כה גדול ואילו מספר המהגרים לישראל היה מועט, ואנסה לנתח את השפעת האידיאולוגיה של המהגרים על הכיוון שאליו היגרו.
במרכז עבודתי עומדת השאלה מהם קווי הדמיון והשוני בין תנועת "עם עולם" לבין תנועת "ביל"ו" במישור הרעיוני והמעשי? שאלה שתבוא לידי ביטוי בחלקה השני של העבודה.
בחלקה השני של עבודתי אבנה את הפרופיל החברתי של שתי תנועות ההתיישבות, אציג את המצע הרעיוני שלהן, אבדוק את השפעתן על כיוון ההגירה, ואסקור את עשייתן בשטח מבחינת מפעלי ההתיישבות שלהם, תוך התייחסות לקשיים שאיתם התמודדו. לעזר רב היה לי ספרו של אלכסנדר הרכבי "פרקים מחיי". הרכבי, חבר תנועת "עם עולם" גדל ברוסיה, ובגיל 19 הגר עם משפחתו לאמריקה. בספרו הוא מתאר עברו כחצי רוסי וחצי אמריקאי. ספרה של שולמית לסקוב, "הבילויים", עזר לי רבות לעמוד על טיבם של הבילויים, השקפתם פועלם והישגיהם.
לסיכום, אנסה להוכיח שלמרות האידיאולוגיה, המאמצים, הקשיים והעשייה בשטח של שתי התנועות, ההישגים שלהן בטווח הקרוב היו מועטות, אך לטווח הרחוק לפועלן היו הישגים חשובים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הקהילה היהודית ברודיה בסוף המאה ה-19
2.1 מצב חברתי וכלכלי
2.2 זרמים רעיוניים: השכלה וסוציאליזם יהודי
3. סופות בנגב והשפעתן על יהדות רוסיה במישור הפוליטי רעיוני
3.1 לאומיות
3.2 הויכוח הציבור על ההגירה, האם להגר ולאן
4. גורמי דחיפה וגורמי משיכה
4.1 גורמי דחיפה להגירה
4.2 גורמי משיכה לארצות הברית
4.3 גורמי משיכה לארץ ישראל
5. בילו מול עם עולם - דיון השוואתי
5.1 פרופיל חברתי ומצע רעיוני
5.2 עשייה בשטח - מפעל ההתיישבות
5.3 היחס לבילו בארץ ישראל ולעם עולם באמריקה
5.4 סייסלי איילנד מול ראשון לציון - השוואה
5.5 הישגיהן של תנועות ההתיישבות בילו ועם עולם
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים 1881-1882 התחוללה ברוסיה מהפיכה בפוליטיקה היהודית מודרנית, שנבעה מן הפוגרומים שהחלו באפריל 1881 והגיעו לשיאם בחודשים ינואר-מאי 1882. הייתה זו הפעם הראשונה באירופה של המאה ה-19 שהיהודים נאלצו להתמודד עם האנטישמיות לא רק כתופעה לא נוחה, אלא כאיום ממשי ומוחשי על אורח חייהם המסודר. בתקופה שבין ינואר ומאי 1882, חיו היהודים בציפייה להגירה המונית הממשמשת ובאה(14).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההגירה היהודית מרוסיה", סמינריון אודות "ההגירה היהודית מרוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.